Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 16 Ogos 2014

Misi Ke Osaka Jepun Siri 3 ( Pesona Bunga- Bungaan Di Osaka Jepun )

Kali ini misi di Osaka Jepun Siri 3 muncul lagi hanya di Blog Pesona Etuza. Sesiapa yang tidak berkesempatan melayari internet dan tidak singgah di blog Pesona rasanya kali ini agak rugi kerana tidak akan dapat melihat pesona bunga-bungaaan di Osaka Jepun. Hummm!! cara kita di Malaysia dan cara di Jepun menjaga dan membuat penjagaan bunga-bungaan tidak sama sebenarnya.

Etuza bersama team pelancongan di osaka pada bulan Mei 2014 telah memberikan satu pengalaman luarbiasa kepada etuza sebenarnya. Mimpi menjadi realiti. Terima kasih ya Allah kerana memberi peluang terindah dalam kamus hidup etuza. Banyak yang saya lihat di sana, memang tiap negara itu ada kelebihan dan ada juga kelemahannya. Etuza tengok Jepun biar di mana kita berada kita akan lihat rumah yang dibina amat cantik dan menarik coraknya. Bertambah menarik lagi rumah-rumah kecil itu pada ruang hadapan rumah itu dihiasi dengan bunga-bungaan yang amat unik dan sangat cantik.

Etuza ada terdengar dari pemandu pelancongan di Osaka Jepun menyatakan bahawa Jepun ni dalam sebuah pulau dikelilingi lautan biru. Negara Jepun kurang tumbuhan atau pokok-pokok seperti di Malaysia yang kaya dengan pelbagai tumbuhan siap lagi dengan adanya hutan simpan di Malaysia. Sebab itu masyarakat Jepun sepakat dan satu hati menjaga tumbuhan di mana-mana sekalipun bunga itu di tanam di bandar besar Osaka akan mereka tanam dan mereka jaga bunga-bungaan itu demi tujuan menambahkan oksigen atau udara segar di Osaka Jepun. Owa...macam tu rupanya. Sungguh cantik bunga-bungaan di Jepun. Ok layan tengok dan klik lah tiap satu gambar bunga-bungaan di Osaka Jepun yang sempat etuza rakamkan. Khas untuk anda.

Gambar 1: Etuza ambil depan sebuah rumah orang Jepun di Kyoto
Kawasan ini merupakan tempat Ibu Kota Jepun pada masa dahulu.
Ketika perjalanan kami menuju ke Bambo Garden gambar ini 
etuza ambil kerana depn rumah ini unik dengan bunga-bunga yang
dihias cantik dijaga rapi pula tu.Nampak kan 
pelbagai bunga yang ada.


ini semua gambar bunga di tepi2 rumah orang Jepun. Betapa rajin mereka menjaga bunga2an ini.
Ini juga gambar etuza di depan sebuah rumah orang Jepun. Hebat ni ..

Ini bunga2 segar sepanjang jalan..sebutir sampah pun tak ada etuza jumpa. Hebat contoh terbaik untuk
rakyat Malaysia iaitu jangan membuang sampah sesuka hati.

Ini bunga hidup dah dipetik dan dijual di Shoping Market di Osaka Jepun. Cantik2..lawa2 semua


Bunga Ros Merah..


Ini gambar di luar sebuah restoran di Osaka Jepun. Masa ini agak kuat angin bertiup rasa segar 
nafas lega segar sekali..






Huhuuuu Paling Cantik rekabentuk bunga semulajadi ini..
Malaysia boleh buat macam ini..

 Ini bunga rose..benar2 cantik..Subahanallah


Semoga gembira berkongsi Misi Di Osaka siri 3 
dari Blog Pesona Etuza.

Hakcipta@etuza



Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

5 Pesona Kata Hati Mereka: