Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Isnin, 21 Mac 2011

KHASIAT & FAEDAH ELKEN SPIRULINA RAJA SPIRULINA ( ELKEN)

Terus terang bahawa saya dan keluarga adalah pengguna produk Elken ya. Bukan apa saya menjadi member sejak 2006. Apa yang saya dapat..Oh..nak kongsi dengan anda semua, ada seorang dari 4 putera kami alami masalah alahan, asma dan kurang selera makan sayur-sayuran. Dengan pengambilan produk dari Elken seperti Spirulina, Epa, ester C dan Ig6 putera saya dalam tempoh seminggu normal dan berselera makan, kesan alahan semakin sembuh dan dia boleh makan ais krim hingga kini. Apa yang saya perhatikan putera saya agak berstamina dalam olahraga kerana sering terpilih dalam acara kesukanan. 

Up line saya serta side line saya kata Spirulina di Elken adalah yang terbaik kerana keasliannya. Mohon maaf ya, ada juga Spirulina dari produk lain, cuma saya lihat Spirulina di Elken berbeza sangat dari segi bentuk dan kelikatannya. Mengapa! jawapan saya ialah benar Spirulina di Elken yang terbaik dan orignal, berkualiti dan paling sesuai di makan oleh sesiapa sahaja, kerana Spirulina adalah tablet makanan tambahan yang memberikan kesihatan dan mencegah pelbagai jangkitan penyakit.

Di laman web saya ada membaca bahawa Spirulina amat sesuai dimakan oleh wanita mengandung- Memberikan yang terbaik untuk bayi anda, Elken Spirulina ialah makanan serba semula jadi yang membekalkan kesemua 46 jenis nutrien perlu termasuk besi dan asid folik pada kadar 5 kali ganda lebih banyak daripada kacang soya dan 68 kali lebih kaya daripada bayam. Ia membantu kedua-dua kesihatan ibu dan keperluan perkembangan janin.

- Elken Spirulina boleh membantu mengurangkan risiko bahaya kelahiran. Surat khabar The Star 22/06/2003 melaporkan bahawa klorofil dapat mengurangkanrisiko kehilangan darah yang berlebihan sementara Vitamin K membantu memberhentikan pendarahan. Elken Spirulina membekalkan Vitamin K, dan 30 kali lebih banyak klorofil daripada alfafa, barli atau anak gandum.



UNTUK WANITA

- Elken Spirulina mengandungi 2 kali ganda GLA berbanding EPO, lebih berupaya melegakan simptom Sindrom Prahaid(PMS), Ia juga kaya dengan besi organik untuk pembentukan tenaga dan darah yang sihat.

- Produk Antipenuaan biasanya menggunakan Asid Amino (Protein) dan Beta Karotena. Elken Spirulina membekalkan Asid Amino yang mudah diserap, mengandungi paras protein yang dua kali lebih kaya daripada kacang soya dan 6 kali ganda lebih daripada telur. Paras Beta Karotenanya yang tinggi telah dibuktikan oleh kajian yang dijalankan oleh Dr Yasumasa Kodo. Elken Spirulina juga membantu wanita yang berumur lebih daripada 35 tahun mengurangkanrisiko rapuh tulang, memandangkan ia kaya dengan kalsium dalam bentuk makanan asli yang selamat.




UNTUK WARGA TUA


- Elken Spirulina berasal daripada Jepun, negara yang terkenal dengan rakyat yang panjang usia. Kealkalian Elken Spirulina yang 100% membantu menggalakkan penghadaman, melindungi buah pinggan dan melegakan kesakitan yang berpunca daripada athritis kronik. Kesan Spirulina adalah untuk mencegah kegagalan buah pinggang akibat dadah farmaseutik yang telah disahkan oleh kajian Jepun yang diterbitkan dalam Eisei Kagaku, 36:5, 1990.


- Pada tahun 2002, The University of South Florida Centre for Ageing and Brain Repair mendapati bahawa Spirulina berfaedah untuk merawat penyakit Alzheimer dan Parkinson.


Aturan makan:-
Dewasa = 5-10 biji 2-3 kali sehari
Kanak-kanak = 1-4 biji 2-3 kali sehari
*2 biji sehari pagi & mlm sudah memadai..




UNTUK KANAK-KANAK




- Pada tahun 1992, Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menghuraikan Spirulina sebagai "Suplemen nutrien yang cemerlang untuk kanak-kanak" sementara Professor Keiun Kodo, Bapa Elken Spirulina, menjelaskan bahawa Elken Spirulina adalah sempurna untuk perkembangan sel otak dikalangan kanak-kanak.


- Health Today, keluaran Oktober 2003, telah menegaskan bahawa, antara lainnya, Vitamin E, Beta Karotena dan Zink sebagai penggalak keimunan kepada kanak-kanak yang sedang membesar. Satu kajian yang dilakukan pada tahun 1994 oleh Universiti Nutrisi Kagawa, Jepun mengesahkan bahawa Spirulina berupaya meningkatkan keimunan. Elken Spirulina membekalkan kesemua kebaikan disamping kalsium dan magnesium membantu membina tulang dan gigi yang kuat terutama dikalangan kanak-kanak yang sedang membesar.


Hebat betul produk yang halal dari Elken. Kalau anda berminat sila hubungi saya di laman http://www.ezawarna-warnakehidupan.etuza.blogspot.com.

atau di facebook Adevin etuza. Sand mesej jika inginkan maklumat.

Boleh dapat harga murah Spirulina jika mahu sila bertanya.

Wasalam..




Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

20 Pesona Kata Hati Mereka:

JHaZ KiTaRo berkata...

salam kenal.. rajin2, ziarahlah blog hamba (AKU SEBUTIR PASIR) kalau nak baca pengalaman hamba travelling ke 45 buah negara.. :)

Unknown berkata...

Wasalam...hebat laman anda.Tq suka ke laman etuza warna yg tak seberapa ini...

Tanpa Nama berkata...

Ayah saya mempunyai penyakit diabet dan pengelola alternatif batu giok merekomendasikan minum elken spirulina tapi sekarang semalaman menggigil kedinginan dan pegal pegal badan. Bisakah anda menjelaskan kepada saya mengapa?
Terimakasih
arief - karawang, indonesia

Tanpa Nama berkata...

SALAM TANPA NAMA

KADANG KALA SUPPLEMENT YG KITA AMBIL AKAN MEMBERI KESAN ATAU TINDAK BALAS.. MUDAH-MUDAHAN SAJA AYAH ANDA AKAN SIHAT.. ELKEN SPIRULINA ITU MAKANAN TAMBAHAN..BUKAN UBAT..JADI USAH KHUATIR YA..TIADA KESAN MUDARAT JIKA MENGAMBILNYA WALAU DALAM KUANTITI YG BANYAK DALAM SATU-SATU MASA..USAHA DAN TAWAKAL.. PEMILIHAN ANDA MENGGUNAKAN ELKEN SPIRULINA ITU SANGAT BIJAK..CUMA UNTUK MERAWAT KESAKITAN BADAN YANG TELAH LAMA DIHIDAP MEMERLUKAN MASA YANG LAMA JUGA..INSYAALLAH..SEMUA AKAN BAIK2 SAJA..

MIZA berkata...

Sy dh pakai produk ni 5 bln tapi sampai sekarang tak ada perubahan. Duit dah habis Rm3000. So jom boikot produk ni!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya dah lama amalkan makanan spirulina,memang best!!!terima kasih kepada spirulina elken..kakak sy jg hidap penyakit iaitu pembawa thalasemia tapi sejak dia amalkan pemakanan spirulina secara konsisten, dia disahkan oleh doktor yang dia bukan lg pembawa thalasemia..

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya sikit,untuk bayi umur 6 bulan ke atas ok ke mkn supplemen ni ye..?

Tanpa Nama berkata...

Untuk bayi 6 bulan ke ats bole je..my nephew bru 5 bulan, mak sy da bgi mkan..tp kna hncurkan n mix dgn susu atau cerelac tu.. so gud for the baby growth..

Tanpa Nama berkata...

Salam MIZA

Bukannya produk ini tidak berkesan kepada anda tetapi saya nak tanya anda, adakah anda amalkan pemakanan elken spirulina mengikut panduan sebenar? Sekiranya anda tidak mengikut panduan pemakanan berdasarkan sakit yg "xda perubahan" tu, memang xda perubahan. Utk lebih lanjut sila rujuk pakar MRT Elken... Fahami apa itu MRT Elken dan amalkan panduan yg diberikan insyaAllah pasti ada hasilnya... =)

Wallahua'lam...

Unknown berkata...

saya nk order spirulina elken.
mcm mana ye nk dptkan.

Tanpa Nama berkata...

Nazura anis U can call me/wtsup 0134666938

Tanpa Nama berkata...

Macamana cara makan? Minum dengan air atau kunyah sahaja?

Tanpa Nama berkata...

Salam, nak tnya utk ibu yg baru hamil bbrp mnggu boleh tak mkn elken spirulina ni?

Tanpa Nama berkata...

Kanak kanak umur 2 tahun, brapa biji boleh makan?

Tanpa Nama berkata...

Baru nak try..blh beli bbrape biji yg kite prlukn untk prcubaan..;)

Nur Kasih berkata...

walau kandungan baru.sehari pun tetap bleh mkn elken spirulina

Nur Kasih berkata...

kanak2 2tahun ckup 2 biji sehari

Tanpa Nama berkata...

Anak sy 1 tahun 10 bln. Dah x nak minum Susu. Sesuai ka nak ambil Elken ni?

Unknown berkata...

Saya nak tmya...kalau nak join elken nih kna guna payslip ke...mohon bantu?

Tanpa Nama berkata...

Sya nak tnya..kalau saya nak join elken nih kna guna payslip ke....sbb sye ingat nak jadi ahli elken....mohon bantu