Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 15 Jun 2013

3 Item Mengujakan Selepas Diserbu

Assalamualikum semua..
Semoga hari sabtu semuanya sihat...

Pisang rebus ni aduhai masak ranum ..kalau
masa Ramadhan pastilah mencari buah pisang..
Belum ramadhan dah masak lah pula...
kena lah masak pengat pisang 
atau kek pisang atau kuih 
pisang goreng..
entah lah mana satu..


Dah kata ada tanam kacang buncis..
bila berbuah banyak lah pula..
siapa lah nak makan banyak ni..
Allah tu sangat pemurah rupanya..
di tanam 1, 2,3,4 benih..
buah sebesen besar diberinya..
makan seminggu tak habis ni..
peti ais dah penuh...
mana lah nak muatkan..
ok lah bagi kat kawan di kampung ulu..
Insha Allah..


Teruja sangat ni..
hasil tanaman sudah menjadi...
buah tomato original yang tiada 
semburan racun..baja pun trak ada lah..
cuma besih kan saja pokok-pokok
tomato..
tengoklah buah macam guli ja besarnya..
Wow! sangat berkhasiat..
nampak terus..tomato masak lemak
sambal belacan...

Weh!!! terujalah hari ini..
hari sabtu yang sangat..
menyenangkan..
Syukran ya Allah.
inilah rezeki dari MU.

@hakcipta etuza

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

19 Pesona Kata Hati Mereka:

BUNDA a.k.a KN berkata...

assalam,

itulah cikgu berkat berbudi pada tanah..inilah hasilnya berlipat ganda..Alhamdulillah

umi alya berkata...

alhamdulillah rezeki..

Amin A. R berkata...

rezeki yang ada lebih kan bagus dikongsi bersama jiran tetangga...hidup harmoni gitu... :)

june mohd berkata...

Seronoknya dapat bercucuk tanam...Etuza guna baja apa agaknya, subur sangat hasilnya :-)

Dayana Bahar berkata...

Best bercucuk tanam kan.... Suka suka... Menjadi aja apa yang cikgu tanam.. nanti leh bawak hasilnya ke skolah hehe

Teena Tna berkata...

Berbudi dgn tanah mendatangkan hasil

baby comel berkata...

wah, kacang buncis tu yg sedap sgt =)

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..

begitulah kalau berbudi dgn tanah...

pisang tu namanya pisang labu...

Mizz Aiza berkata...

alhamdulillah, hasil tanaman tu semuanya nampak segar.. kalau beli di pasar pasti rasa bimbang jika ianya telah disembur dengan racun perosak atau baja kimia..

Mieza Jhaa K berkata...

tomato masak lemak sambal belacan? Tak pernah rasa lagi tu..

Yana Libra berkata...

wah..usaha dah membuahkan hasil..banyak pulak tu..alhamdulillah~ :)

Deqla Manjew berkata...

untungnya.. x payah nak beli2 lagi dah kan cikgu.. ;)

Tinta Lana berkata...

Salam.

Tomato tu..memang macam guli!

Berkilau2, sihat nampaknya. Seronoknya ada hasil tanaman sendiri..

Kancil 8349 berkata...

bestnya...tahniah

❤Kamsiah❤ berkata...

seronoknya memetik sayur2an segar hasil tanam sendiri...bebas racun,bebas bahan kimia..

Nong Andy berkata...

Wah........ banyaknya kacang buncis n tomato....

Saya suka sgt..

caliph shuriken berkata...

smoga trus murah rezki ^^

Tedi berkata...

Alhamdulillah, banyaknya hasil tanaman.

Remy hazza berkata...

alhamdulillah.... berkat hasil usaha dan berbudi pada tanah.... murah rezekinya.....