Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 15 Jun 2013

3 Minit Saja Cukuplah

Assalamualikum semua...
Jemput sarapan bersama etuza..
Sebab nak kuat ikut saya
3 minit saja melihat
kebun kecil di kampung..
Cuci mata..dari selalu..
melihat bangunan mencakar langit
di kota..
3 mint saja...tak lama..
Mari semua...!!

sarapan di kampung ni ja yang ada..
kuih cucur nasi pulut dan udang ja..
sedap ...

Ha di sinilah saya nak bawa semua
selama 3 minit ja...inilah kebun kecil
di kampung...adalah tanam..macam2
kacang buncis ada, tomato ada, lada putih ada
kacang tanah ada..
boleh lah berjimat dari beli sayur..
sayur pun sekarang ni adui!!
RM 2.00 seikat kat pasar malam 
di Keningau..

Ini rupa paras kacang tanah yang baru keluar
dari perut bumi..
harap2lah menjadi..
boleh makan kacang tanah direbus 

Pokok-pokok nanas ( nenas ) ni..
kebanyakan pokok berbuah..
happy nampak..
tapi belum boleh dipancung 
mahkotanya..masih kecil..
biasalah kalau muda mana boleh..
dipancung..tunggulah umur matang kan..


EEEhh lain macam ja bunga kantan ni..
bercorak pula tepian bujur tu...
cantik ...mesti terpesona melihat..
Memang inilah rupa kantan bila dah matang
terkopak dan bujur kelihatan ..
Unik..


 Akhir sekali inilah bunga kantan ketika muda..
tajam tirus tau!. siapa nak sentuh luka hujung jari..
tajam tu. Bila mulai kembang..mulalah
kelopak2 bunga kantan tu dongak ke bawah
akan terlihatlah bujur pada tengah
bunga kantan tersebut..

Ok siap tepat siap dah 3 minit
bersama saya..
Terima kasih.
@hakcipta etuza 

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

12 Pesona Kata Hati Mereka:

AiSyA LiEzA berkata...

suka bunga kantang.. :) mama sy un suka bercucuk tanam tapi x la seluas tu..ehheheh xD

dilaella Ella berkata...

luas kawasan kebun cikgu,betul tu sayur makin mahal sekarang.ada baiknya jika tanam sendiri,lagi jimat :)

umi alya berkata...

suka bunga kantan yg muda tu

NoEn berkata...

ini bukan kecil lg dh cikgu..besar n luas kawasan tu...boleh tanam macam2 ;)

Mizz Aiza berkata...

tidak rugi berbudi pada tanah.. cantiknya bunga kantan tu berkembang mekar.. :D

the malay male berkata...

berbudi pada tanah byk manfaatnya. badan sihat dan duit jimat.

Amin A. R berkata...

teringin saya nak punya rumah yang ada tanah untuk bercucuk tanam.... :)

Yana Libra berkata...

macam tu rupanya bunga kantan bila dah berbunga..baru tau..besar kebun cikgu~ :)

Deqla Manjew berkata...

besarnye kebun cikgu...!

caliph shuriken berkata...

siyes, blom pnah sy tgk bunga kantan cmni ^^

Tedi berkata...

Bagus tanahnya. Luas lak tu. Tedi menanam di belakang rumah je.

Remy hazza berkata...

bila tgk bunga kantan...terbayang laksa.... emmm..... kena pi cari nie.....