Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 15 Jun 2013

3 Minit Saja Cukuplah

Assalamualikum semua...
Jemput sarapan bersama etuza..
Sebab nak kuat ikut saya
3 minit saja melihat
kebun kecil di kampung..
Cuci mata..dari selalu..
melihat bangunan mencakar langit
di kota..
3 mint saja...tak lama..
Mari semua...!!

sarapan di kampung ni ja yang ada..
kuih cucur nasi pulut dan udang ja..
sedap ...

Ha di sinilah saya nak bawa semua
selama 3 minit ja...inilah kebun kecil
di kampung...adalah tanam..macam2
kacang buncis ada, tomato ada, lada putih ada
kacang tanah ada..
boleh lah berjimat dari beli sayur..
sayur pun sekarang ni adui!!
RM 2.00 seikat kat pasar malam 
di Keningau..

Ini rupa paras kacang tanah yang baru keluar
dari perut bumi..
harap2lah menjadi..
boleh makan kacang tanah direbus 

Pokok-pokok nanas ( nenas ) ni..
kebanyakan pokok berbuah..
happy nampak..
tapi belum boleh dipancung 
mahkotanya..masih kecil..
biasalah kalau muda mana boleh..
dipancung..tunggulah umur matang kan..


EEEhh lain macam ja bunga kantan ni..
bercorak pula tepian bujur tu...
cantik ...mesti terpesona melihat..
Memang inilah rupa kantan bila dah matang
terkopak dan bujur kelihatan ..
Unik..


 Akhir sekali inilah bunga kantan ketika muda..
tajam tirus tau!. siapa nak sentuh luka hujung jari..
tajam tu. Bila mulai kembang..mulalah
kelopak2 bunga kantan tu dongak ke bawah
akan terlihatlah bujur pada tengah
bunga kantan tersebut..

Ok siap tepat siap dah 3 minit
bersama saya..
Terima kasih.
@hakcipta etuza 

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

12 Pesona Kata Hati Mereka: