Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 15 Mac 2013

Entry MELETOP Di Blog Pesona...Kaya Sampah

11Hb Mac 2013 ( jumaat )
Acara : Ceramah Kempen Guna Bahan Terbuang & Kitar Semula
Penceramah dari Persatuan Budhist Cina Keningau, Sabah
Tempat : Dewan Serbaguna SK. Penagatan, Keningau
Anjuran AJK 3 K ( Kebersihan, Keceriaan dan Keselamatan
Unit Hem ( Hal Ehwal Murid )
WOW!!!!!! Cantik pula pakaian sampah sarap ni..
Boleh pula jadi pameran..
Aik yang bersih saja..
jangan peduli..
Tak busuk pun
Baju masih bersih
Tapi sampai 
gantung sana-sini..
Jemput klik!!!
Ala best tau!!
MELETOP  
HANYA 
DI BLOG 
PESONA..


 LONGGOKAN SAMPAH SARAP

 Sesi Ceramah 

 Tin rambu ramba kalau jalan mesti nyaring bunyinya

 Aluminium..ni banyak saya kumpul
pernah dapat RM 80.00 4 karung tau

 Bahan plastik..hi kumpul boleh jual
sayang ...RM juga ni..

 Ha ini botol plastik..
mak saya suka kumpul ..untuk tadah susu getah lah..

 Ha inilah sampah yang tak boleh dikitar semula
buang terus..namanya pun pakai buang kan..
tapi newspaper tu boleh ...jangan buang..
 Paling cantik pula lah yang memakan sampah2 tu
ramai pula lah peminat diorang ni
terkenal dah di sekolah jadi ratu tin aluminium
mujurlah tak ada ibubapa dia..
ini kes buli ke..hehehe..
tak lah..
just 
tayang, kenalkan 
mana bahan buangan 
yang boleh dibuat 
apa? DUIT.
Save world
dari
sampah


objektif tercapai..mendapat perhatian pelajar semua.

Kertas..kumpul jual saving..
Tahniah Team Budhist Cina, Keningau
@hakcipta etuza

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

3 Pesona Kata Hati Mereka: