Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Khamis, 4 April 2013

Full House..kelahiran Keluarga Baru

Bakal pendidik anak bangsa Hafiz dan Amir.
dari Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus 
Keningau Sabah..
Praktikum selama sebulan di sekolah saya..

Ini juga bakal pendidik anak bangsa
yang bertudung tu dari Kuala Penyu dan 
yang lagi satu tu dari Sarawak juga dari 
IPGM Keningau, praktikum sebulan di sekolah saya..


Semua yang duduk 3 orang bertudung tu
guru pelatih dari IPGM Tunku Abdul Razak Sarawak..
menjalankan PBS selama seminggu ( minggu ini )
di sekolah saya.


3 orang bakal guru wanita dari IPGM Sarawak ni
sedang melihat buku skrap di Pusat Sumber
yang saya simpan sejak 2009,2010,2011,2012
dan 2013.
Esok hari jumaat akan berakhir PBS 
bagi guru pelatih ini, dan mereka akan kembali
ke IPGM Sarawak untuk kuliah seterusnya.



Selain dari mereka ada lagi 6 orang guru pelatih
dari IPGM kampus Keningau, tetapi
6 orang guru itu stay di bilik guru..
So apabila bilik guru sekolah saya
full house, maka Pusat Sumber 
sekolah saya akan dijadikan tempat 
guru-guru pelatih berkumpul untuk 
membuat kerja.Seronok juga sebab
ada ja teman berbual...
Tahniah kepada semua guru pelatih..
jadilah seorang guru yang benar-benar 
telus dalam agenda pendidikan negara.

@hakcipta etuza


Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

18 Pesona Kata Hati Mereka:

Deqla Manjew berkata...

muda belia smuanya ye cikgu... ;)

ANIM berkata...

hmm..saya pun sering jadi guru pembimbing/mentor. sekolah kecil, tak de choice..

❤Kamsiah❤ berkata...

manis2 semuanya...semoga kelak menjadi pendidik yg ikhlas dan mencintai kerjaya perguruan..

Budak Kampung berkata...

chaiyok2..smge jadi pendidik yg bertauliah dan amanah

http://www.mimbarhatiku.blogspot.com/2013/04/andai-aku-bisa-menggantikan-kesakitan.html

Normi Nieza berkata...

amboi ramailah kawan a.etuza nnt..:)

Yumida Huda berkata...

bertambah kakitangan
mendidik anak bangsa

Herman Bagus berkata...

bersilaturahmi malam :)

Hanif Idrus berkata...

Pendidik negara yang akan memberi ilmu pada anak bangsa..

Chic Na berkata...

semoga jadi pendidik yg cemerlang. :)

Azie Namico berkata...

meriah nya bilik guru kat situ ! mesti seronok berbual antara guru lama dengan guru2 baru kan...ahaks

BUNDA a.k.a KN berkata...

bakal pemimpin atau tokoh negara satu masa ni..

Bin Muhammad berkata...

Kerjaya perguruan tidak seperti dulu, kini kerjanya semakin banyak dan masa semakin panjang. Menghadapi kerenah budak2 pun semakin mencabar. Semoga tabah dan keikhlasan utk mendidik menjadi tunjang kekuatan. Semoga berjaya...

Jay Ar berkata...

Betapa besar peranan cikgu, tanpa mereka siapalah kita...Tiba2 teringat sajak Usman Awang "Guru Oh Guru".....

Cik Nur™ berkata...

pembakar lilin untuk ank bgsa.. :)

Mrs Velentine berkata...

ramai nya cikgu muda2 lagi

Si Matatajam berkata...

Seronok tengok wajah2 mereka yg bakal bergelar pendidik ni ^_^

9n0L4 berkata...

ramai jugak guru pelatih ke sekolah cekgu ye. :)

Remy hazza berkata...

teringin nak jadi cikgu....mesti best kan....