Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Khamis, 7 Mac 2013

Selamat Ke Rumah Sembelih Ruminan Kecil Di Keningau, Sabah




Telah lama sebenarnya tinggal di Daerah Keningau,
namun baru hujung tahun lalu berpeluang melawat
di Stesen Ternakan Seberang Keningau.

Lawatan ke sini hanya untuk membuat satu
program Lawatan Sambil Belajar oleh 
Team Pengawas Sekolah 2013.
Rupanya selain dari berbagai haiwan 
yang ada, pihak Stesen Ternakan ini 
mempunyai sebuah restoran yang 
cukup selesa untuk menikmati pelbagai
juadah. Juadah yang paling lazat ialah
hidangan SUP PAYAU. Pernah tak
minum sup payau ( Rusa )
Sejak lawatan itu..adalah
beberapa kali saya dan
anak-anak singgah menjamu selera 
di restoran tu.
Ini lah papan tanda dan penunjuk
tempat sembelihan payau dan kambing
di stesen tu.
Teringat pula tragedi di Tanduo Lahad Datu..
harap cepat-cepat kembali keharmonian
rakyat Sabahan. Amin.

ok klik kalau nak lagi besar!.
@hakcipta etuza


Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

7 Pesona Kata Hati Mereka:

Remy hazza berkata...

sup payau...remy ingat rasa dia yg payau...rupanya payau tu rusa..... mesti sedapkan bro?

Karukord jagau berkata...

sup payau? sup rusa...x pernah rasa lagi.... :)

9n0L4 berkata...

amin. moge keadaan di sane makin berjaya. ;)

❤Kamsiah❤ berkata...

ooo...disana rusa disebut payau...kalau kat sini,payau bermaksud salah satu rasa,rasa air-payau,rasa tekak-payau..

Rohani Hashim berkata...

teringin nk rasa daging rusa,hehe xdpt2 lagi...

Hatimi Tahirruddin berkata...

sy daging rusa pun belum pernah makan lg ni...

Mrs Velentine berkata...

abng ipar sya keja di bahagian ni tapi di kinarut..selalu jg dia p sana tue