Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Khamis, 7 Mac 2013

Remaja Lelaki Harus Bijak Merancang Masa Depan..

Agaknya teman blog yang selalu mengikuti entry2 saya 
di blog Pesona kenal wajah remaja lelaki 
dalam gambar ini.
Ok..dialah putera saya yang pertama, 
ada tak iras saya? Nampak tak ada lah..
Apapun kini sedang menunggu keputusan SPM.
Semoga ada kejayaan bagi dia..
amin.
Sebagai remaja lelaki, seharusnya bijak..
mengatur masa, mengurus masa, 
menggunakan masa dan memenafaatkan masa.
Lelaki ni kena melindungi sebatang tulang rusuk!
faham tak tulang rusuk tu ialah WANITA..
pada suatu masa nanti. Sebab itu..
remaja lelaki kena rancang sedari awal..
sedari mula, sedari baligh, sedari berakal..
bahawa keperluan merancang masa depan adalah
sangat WAJIB dan DITUNTUT.
Faham tak kau!..
bukan asyik membuang masa...
Ingat umur tu kian bertambah..
bukan berkurang ..makin bertambahlah mamat..
Lepas tu MISAI awak akan tumbuh..
memperlihatkan menunjukkan bahawa
awak dah jadi lelaki dewasa.
Harap awak faham lah tu.

@hak cipta etuza

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

23 Pesona Kata Hati Mereka:

umi alya berkata...

waduh cikgu, keras bangat amarannya..

serius: ada le jugak iras2 cikgu

Amin A. R berkata...

masa muda remaja mungkin masih belum sedar tentang perlunya merancang.... :)

zaxx berkata...

alhamdulillah sudah mempunyai anak yang meningkat dewasa..:) moga2 beliau mnjadi anak yang soleh dan berbakti kepada ibu bapa..amin..:)

Cinta Misteri berkata...

insyaAllah...bapak molek anak elok.
moga mndpt keputusan yg baik yea mamat.

Etuza Ezawarna berkata...

saja berkata macam tu, untuk semua para remaja lelaki. harap remaja lelaki tu fahamlah entry saya ni, entry khas untuk semua sebenarnya tu..

Etuza Ezawarna berkata...

saja berkata macam tu, untuk semua para remaja lelaki. harap remaja lelaki tu fahamlah entry saya ni, entry khas untuk semua sebenarnya tu..

Herman Bagus berkata...

Terimakasih informasinya sobat

Remy hazza berkata...

masa muda lah masa utk tentukan haluan hidup...membuat perancangan utk masa depan.....

Cik Nur™ berkata...

mmg ade iras2 cikgulah.. :)

Karukord jagau berkata...

insya'allah kan jd ank yg baik tu..

9n0L4 berkata...

manis mcm muke cekgu jugak. hehe. bapa borek anak rintik. :)

Jay Ar berkata...

Anak2 saya lebih ramai lelaki dari perempuan 5:1, perangai pun macam2, tapi sebagai ayah cuba beri yg terbaik utk anak2...

❤Kamsiah❤ berkata...

cikgu...hensem sgt la putera cikgu tu hehe..:)

Deqla manjew berkata...

ada la jugak iras2 cikgu masa cikgu zaman muda.. hihihi...

BUNDA a.k.a KN berkata...

nasihat dan peringatan dari seorang ayah...

demi membentuk sahsiah diri anak2 lelaki...

ambil secara positif..

lelamaisara berkata...

memang iras cikgu etuza ni...

Flower Haziqah berkata...

Good luck la utk si imal..insya-ALLAH dia akan dapat keputusan yg terbaik.. leave the rest to ALLAH..What we have to do is keep says prayer..

Ahsfantasy Ryu berkata...

Eh, setuju :)

Yumida Huda berkata...

dah besar anak cegu....

nice kata2 cegu..nasihat yg bagus dibaca utk sume bergelar remaja...

gdluck utk result spm anak cegu..sy doakan yg terbaik

Alif Ismail berkata...

salam balas kunjungan..

terima kasih kerana singgah di blog alif.. ^_^

Rahmad Mat berkata...

remaja kena pandai jaga diri cekgu..

Hatimi Tahirruddin berkata...

semoga beliau sdg merancang dgn gigih masa depannya...hehe

Mrs Velentine berkata...

peringatan untuk semua...tapi cikgu insyaallah anak cikgu akan berjaya berkat didikan cikgu & isteri