Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Khamis, 14 Februari 2013

Pesona Ruang Komen Yang Harus Dihargai

Firstly nak memohon maaf kepada pemilik blog ALL 
ABOUT LOVE ( gfs ) dari Sabah. Petang hari ini tanpa segan dan tanpa malu, etuza menyatakan bahawa etuza sukar sekali melihat komen-komen di ruang komen blog miliknya. 
(malu....lah hehehe ~ Bahasa Gambar  )

Awak tak terkejut ke kalau ada rakan blogger tiba-tiba membuat kenyataan macam tu. Mestilah kecut perutkan!. Ataupun paling tidak relexs dan tenang ja sebab awak bijak, bahawa mesti ada yang tak kena ni. So, awak akan beritahulah perkara sebenarkan. Beritahu bahawa sebenarnya etuza "silap" tak   klik semua entry2 yang terdahulu, padahal semua komen etuza sudah tersusun rapi sebaris dengan komen2 kawan-kawan blogger lain. Tak kah memalukan tu namanya. Etuza sekali lagi buat muka tebal mohon ampun dan maaf kepada blog ALL ( ringkasan tema header ). ALL blog dan blog lain2 tu sebenarnya KIV ( Simpan) dahulu komen2 kita ...mybe mereka nak service komen tu manatahu ada komen kental yang sukar nak faham kena hapuslah.

Berkata pasal ruang KOMEN bagi etuza ada PESONA sebenarnya komen dari pelawat blog kita, maka itu janganlah kita persiakan komenter mereka. Sebagai blogger kena hargainya dan kalau komen tu baik dan ikhlas tak salah kita keudarakan di blog kita. Bermakna ada jejari blogger lain yang turut sama menjayakan blog kita agar beraksi indah dijendela maya.

Apapun etuza ada juga terbuat kesilapan sebenarnya. Kesalahan itu seharusnya tidak boleh dilakukan. Tetapi apabila kadar masa yang amat terhad maka akan ada komen yang tak terbalas, walaupun mereka tak minta dibalas.

Pesona Komentar dari rakan blog bagi etuza ialah :-
1. menceriakan blog kita
2. menjadikan blog kita hidup dan bermakna
3. kita tidak boring berblog
4. sebagai tanda jalinan ukuhwa maya
5. tanda kita mesra maya, tidak malu berkata benar dan menegur ikhlas.
6. blog kita tidak bisu seribu bahasa
7. kita tidak sombong
8. kita seorang yang sangat menghargai kawan blog
9. menambahkan selera kita untuk terus berblog
10. menceriakan hari-hari kita, mengundang sumber idea kita.

Ha setidak-tidaknya itulah 10 yang etuza rasakan PESONA & AURA ruang komentar di blog kita. Ha..kalau kita tengok ruang komen yang lain ada yang sangat cantik kreatif bergaya...mestilah nak baca komen mereka, tetapi bukan kita baca komentar kerana kita busybody..tolonglah memahami sesama blogger.Usahlah kata macm tu. Hargailah yang datang komen blog anda sebenarnya.

@hakcipta etuza



Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

22 Pesona Kata Hati Mereka: