Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Ahad, 27 Januari 2013

Kesibukan Melanda

Dalam kesibukan yang kini melanda tetap ada juga entry terbaru. Kadang nampak entry kawan-kawan blog bagaikan menghias angkasa,apabila aku BW membuatkan aku bersemangat mencari sedaya upaya agar blog Pesona juga turut memberi info2 yang terkini, baru dan menarik perhatian umum.
Bila ku lihat pengunjung ke laman Pesona hari ini jatuh merundum, sedangkan hari-hari yang lalu tetap mencecah lima ratus pengunjung. Tetapi hari ini aku lihat hanya mencapai seratus lebih, pun demikian aku tetap bersyukur atas kunjungan masyarakat umum ke laman Pesona.
Memang seronok dan ada rasa puas jika ramai pengunjung blog kita, aku tak nafikan. Sebab itu, ramai blogger lain yang kita anggap amat terkenal hanya dengan berblog secara santai. Asal tidak mengguris emosi, tidak mengaibkan orang lain maka blog itu bagaikan hidup sebagai penyuluh kegelapan, blog milik mereka yang bergelar OTAI bagaikan memberi cahaya kepada insan yang dambakan ilmu -ilmu pengetahuan yang baru.

Bila kesibukan melanda, aku berblogpun kurang:-
* Kurang melahirkan idea2 bernas
*Entry simple kadang merapu
*Hanya memaparkan gambar untuk bercerita
*Melakukan blog walking dan follow blog2 baru
*Membaca entry2 kawan2 blog ~ tak juga muncul idea..
*Mata cepat mengantuk...
* Rasa hilang mood berblog...
*Tidak terbalas dengan pantas komentar kawan2 blog
*Tidak terkejar entry2 kawan-kawan blog..
*Agak ketinggalah hal-hal berita baru di online..
*Hampiri rasa malas nak buat entry...
*Fbook lupa klik...

Kesibukan melanda yang memang tidak dapat dielakkan kerana:-
*Tiap2 hari berfikir apa kaedah dan strategik nak ajar murid
*Periksa buku2 latihan murid
*Urusan fail, kerja2 tambahan guru di sekolah, online maklumat DLL.
*Menyaipkan RPH ( Rancangan Pengajaran harian dan BBM )
*Urusan keluarga ...
*Hadiri kursus dan taklimat arahan Jabatan..
*Memikirkan bagaimana usaha menceriakan kelas
*Apabila sibuk dengan kerja badan menjadi letih~cepat tertidur

Korang tak sibuk ke?..kalau ada blogger guru yang rajin hadap pc dan update blog tiap jam, tiap dan tiap hari ..anda memang amat2 hebat. Tahniah aku ucapkan. Sebab itu blog anda amat2 terkenal.

@hakcipta etuza

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

13 Pesona Kata Hati Mereka:

aby berkata...

berblog hanya bila ada kelapangan ..

JR berkata...

Betul tu...kita ada kerjaya masing2, kita bukan blogger profesional yg kerjanya cuma mengadap laptop...

Chic Na berkata...

saya pun sibuk cikgu. penat. huhu..

Tinta Lana berkata...

Salam.

Bila saya masuk alam pekerjaan, saya pun dapat rasa apa yg uncle rasa.

Lagi2 bila dah penat, memang takda mood nak buat apa pun..rasa nak melayang atas katil, terus tido je. Tak makan pun takpa. Janji dapat tido,hehehe.

Tapi, ada masa, sya kuatkan smngt juga uncle..sebab saya sayang blog sya..rindu kt kawan2 blogger.. ^_^

Hermanbagus berkata...

hmm lagi sibuk juga ya cik gu, sama dengan hermanbagus nih

aReLaN berkata...

wuuuu...rindu lak rasanya nak berblogging cam dulu secara aktif.

9n0L4 berkata...

saye sibuk sgt ni cekgu. tak dan nak kejar mase. huhu.

shuhadaothman berkata...

maaf, shu pon lama xsinggah. skrg masa pack sgt. tgu hari minggu bru dpt on.

Azlan Strider berkata...

macam aku yang merupakan seorang part time blogger masa sibuk tu tetap ade..kadang2 sehari dapat buat satu entry jer..kekadang topic dan ade masa plak takde dan begitu juga sebaliknya..hehehe

Regards,
-Strider-

Bunda_nora berkata...

assalam, bunda kembali lagi..

Unknown berkata...

saya memang x sibukk hehehe duk rumah jee :D

Nurul Says berkata...

takpa cikgu..tak lama lg CNY cuti panjang sudah boleh berbelog :)

boni kacak berkata...

saya pun sekarang dah kurang naikkan entri.. sibuk sangat.. nak berkunjung semula ke teratak kawan2 pun tak cukup masa..