Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 26 Januari 2013

Jalan - Jalan Cari Makan, Teringin Juga nak Makan

Bagi awak tengok besar-besar
pelbagai kuih muih kat Sabah
biar hati besar nak makan 
lagi baik buat sendiri ....



Kuih muih zaman sekarang
ada pelbagai bentuk rasa dan bahan
cantik, sedap rasanya pun ada..
Di Sabah taklah ketinggalan sangat
pelbagai rupa kuih ada...
ala setakat puteri mandi tu 
ada juga kat Sabah ni..
di Keningau pun ada...

Apa yang berubah pasal kuih muih ni?...
Harga dah melambung naiklah..
dulu zaman etuza harga kuih 5 sen pun ada..
besar pula saiznya...
harga sekarang harga seringgit 1 pun ada tau!
kuih kampung ja mencecah seringgit..
kalau di Pasar Malam Keningau..
jumpa lah 3 jenis harga kuih..
1. 4 biji kuih ~ RM 1.00
2. 3 biji kuih ~ RM 1.00
3. 2 biji kuih ~ RM 1.00
nampak tak, kuih yang berbeza lah tu..
etuza jarang masuk Pasar Malam..
mama dan anak2 saja yang selalu..
nak beli sayur mayur..

Pasal kuih ni...
kalau rajin lah 
lebih sedap buat sendiri..
taraf hak kebersihan pun tinggi..
iya lah kan  air tangan sendiri...
Apapun teringin juga nak makan..
kuih muih seperti mana dalam
gambar...
betul kan!...

@hakcipta etuza




Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

22 Pesona Kata Hati Mereka: