Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 2 November 2012

Mengharap ~ Jika usul itu betul.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Kepada pemilik Blog Diari Si Froggie
Terima kasih saya pinjam logo ucapan terima kasih yang nampak cantik tu.

Etuza harap apa yang etuza baca ini menjadi kenyataan menjelang 2013.
tajuk2 ini sudah baca ke? Jika sudah baca pastilah ada rasa SYUKUR kerana kita bakal ( Penjawat awam) dinaikkan gaji lagi. Berapa peratus tu tak kisah pada etuza tetapi jika ini benar etuza nak ucapkan Tahniah kepada semua dan harap jangan lupa berSYUKUR padaNya.

Kakitangan awam mahu elaun rumah dikaji semula~ Sinar Harian 
“Sebenarnya untuk memuaskan hati semua orang memanglah susah.
“Tetapi saya rasa kenaikan gaji penting (selain itu), elaun-elaun sampingan,” kata seorang kakitangan awam, Mohd Husni Jamal kepada Sinar Harian Online dalam satu tinjauan semalam.
berta Sinar Harian 2hb Nov 2012.
klik ni ~ baca lah
Syarat-syarat
1. Isi rumah yang layak (RM 500)

2. Individu yang layak (RM 250)
3. Tidak termasuk pelajar yang mendapat Baucar Buku 1 Malaysia

Semalam ada teman berkata katanya "Ada tak dengar beriita bahawa elaun rumah untuk para penjawat awam dijkaji semula? Elaun rumah setakat RM130.00 sebulan mana cukup tu! kalau ada tambahan elaun rumah kiralah mereka bagi RM 200 kan bagus tu" Inilah kata-katanya. "Belum baca tapi kalau ada berita macam tu, baguslah..kita kena bersyukur..ialah siapa nak tolak rezeki jika benar ada perubahan" Ini pula kata-kata etuza. 

Lepas tu pagi hari ini, terdengar pula isu kerajaan bagi duit lagi seperti dalam syarat2 1,2 dan 3 tu. Wah! takkan ada yang nak lepaskan peluang kan. Bukanlah kita mata duitan tau! tapi kerajaan dah bagi, takkan nak terbalikkan tapak tangan. Kenalah terima dan tulah etuza selalu pesan lepas terima jangan lupa BERSYUKUR kepada Allah. Kemudia ada pula teman bertanya kat etuza pasal borang permohonan RM500 tu. Lepas tu etuza ada dengar juga zaman sekarang Main Politik Wang!. Etuza dah lali dah dengar kata2 macam ni. Etuza kalau hal rezeki dah dibagi takkan tak bersyukur jika melibatkan tambahan gaji etuza sangat bersyukur. Kalau anda apa komen ya pasal pemberian wang ni...)

Tak malu bertanya
etuza kala petang.



Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

23 Pesona Kata Hati Mereka: