Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 13 April 2012

Didikan Anak Lelaki & Didikan Anak Perempuan, Mujur Ada Mata Pelajaran Kemahiran Hidup.

السلام عليكم ورحمة الله وبركات

Semoga hari jumaat memberikan keceriaan kepada kita semua, hari jumaat adalah penghulu segala hari, maka semoleknya kita saling bertegur sapa, dan saling memohon maaf. Seperti blog Dieyna yang katanya memohon maaf dalam bertanya sesuatu. Kepada semua yang ikhlas tu marilah kongsi pengalaman, bagaimana kita dapat SPAM tu, kenapa dan why blog pesona selalu ada SPAM, ada kah link2 yang saya linkkan tu pernah rasa apa Dieyna alami dan pesona blog alami. Kongsilah itupun jika benar anda ikhlas ya.

Petang jumaat jam 15.49 petang saya klik FB saya, dapat satu info yang menarik perhatian saya, rasanya amat berkaitan dengan kehidupan saya sekeluarga.Tag ini ikhlas ihsan dari Mastinah ( Klik Blog dia) Benarlah kata orng kalau anak tinggal di asrama dalam 3 , 4 atau 5 tahun persekolahan di sekolah menengah, memang payah nak pegang kepala parang atau batang cangkul. Payahnya bukan apa kerana memang tak pernah pegang kepala parang atau batang cangkul, mujur ada mata pelajaran kemahiran hidup kenallah mereka akan cangkul tu apa dan parang tu apa. Sama saja, jika di kampung tinggal dan  jarang pegang parang atau cangkul memang kekok bila pegang kepala parang dan batang cangkul, semuanya akan bermula dari mula dalam fasa mengenali alat2 tani. Bukan tiada jadual bertugas di bilik asrama, dan jadual bertugas di kelas, tetapi kata orang anak sangat terbiasa dengan keadaan jadual belajar maka jarang lah sekali membaut kerja2 lasak, saya akui hal ini telah berlaku kepada genarasi saya kerana dalam tempoh 4 tahun tinggal di asrama. 

Ibubapa lah yang memainkan peranan dalam didikan anak lelaki dan perempuan, kerana itulah saya amat berterima kasih apabila rakan fb saya Mastinah tag saya info yang sangat bermanfaat ini di hari Jumaat. 

Dalam group follower segar Cik Nur juga mendapat tag di fbnya dan Cik Nur manfaatkan untuk kita kongsi ilmu pengetahuan ini. Marilah memantapkan ilmu pengetahuan. Pada petang jumaat ini saya berbesar hati agar saudara saudari, tuan dan puan-puan dengan ikhlas kliklah blog Cik Nur untuk tambah ilmu kita, mudah-mudahan kita mendapat hidayahNya. Amin.

Sebelum undur diri, MAAFKAN saya jika kawan2 lain belum sempat berkunjung ya..selalu saya kata masa amat limited ya. Semoga dapat memahaminya. Selain itu kalau nak dengar Nasyid selawat nabi SILA da SILAlah klik blog Mastinah ni. Nak nagis dengar nasyid selawat nabi junjungan, alkisah itu saya ya...yang hijrah ke agama Allah dapat rasakan nikmat selawat nabi, memang saya selalu basahkan halwa ni dengan mendengar nasyid ni di blog Mastinah. Alhamdulillah.

Ikhlas kongsi etuza.
13/04/12-16.32



Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

22 Pesona Kata Hati Mereka: