Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 9 Oktober 2009

Meriahnya raya terbuka Kelab Pusat Sumber SKPK (09.10.09) dan perkongsian tazkirah..

'SahabatMusleem'/

Asalamualikum dan salam sejahtera.. salam ceria juga salam sayang di angin nan lalu. Kepada teman-teman blogger.. dua tiga menjak ni saya agak penat dan letih..sebab tu tak terlarat update sepantas teman membuat paparan baru dalam laman saya. Rasanya tak terkejar masa, tak terkejar teman teman blog yang ada dalam link blog etuza. Contohnya yang paling pantas up date..pas tu paparan menarik pula ialah blog kembara terasing, mujahidin dan bujang susah serta bersaing juga sahabatmusleem dan penyubiru. Ada juga blog kat daerah keningau yang laju nak paparan cerita yang menarik.

Nak tanya ni sebelum papar ikut tema atau tajuk kat atas ni. Rasanya betul kot ada sesetengah blog yang memaparkan maklumat yang berbaur kepentingan politik, wujudkan pula isu perkauman? ada etuza baca dalam berita harian kemarin mengenai hal ini. Rasanya betullah tukan, memang ada tapi taklah banyak. Cuma saya berpesan pada diri saya dan teman yang lain..carilah jati diri dalam blog kita tu, janganlah kita tergolong orang-orang yang merosakkan keamanan jiwa orang atau negara kita ya. Pada saya, saya dah lebih dulu menyatakan blog saya akan pelbagaikan jenis cerita dan gaya penulisan bebas dengan tidak terikat kepada satu jenis dan gaya penulisan dan cerita . Blog saya ni bebas bersuara apa saja selagi bicara saya itu tidak mengundang perasaan tersinggung dan mengundang porak peranda keamanan negara. Saya suka buat cerita yang sebenar kalaulah dapat. Tak suka berbohong ya..itu satu penipuan di alam maya. Elakkanlah kita dari jadi kaki bohong, kita boleh buat cerita yang realiti dan kaitkan dengan kesedaran kepada umum. Nak bantai bantai orang ...rasanya itu buka habit etuza. Eh.. nak melarut pula. Minta maaf banyak-banyak kalau ada kelancangan kata saya tu ya.

'SahabatMusleem'/Ok..hari ini, pagi tadi adalah kelab pusat sumber SK. Penagatan, Keningau buat acara atau majlis ringkas raya RAYA TERBUKA KELAB PUSAT SUMBER. Dan diadakan di bilik pusat sumber kami. Meriah tau! tak percaya..tengoklah gambar -gambar ini untuk perkongsian kita semua. Jan lah malu nak tengok muka sendiri..syok bah tengokkan. Kepada teman sekerja yang tak dapat datang tu, atas sebab yang tak dapat dielakkan apa boleh buat, kepada guru yang masih puasa 6 syawal maaf sangat ya, kami AJK PSS tak sengaja..kebetulan dah nak tutup syawal, rasanya inilah terakhir majlis raya kat SKPK tahun ini. Nak majlis makan-makan pas ni pasti ada dengan adanya majlis lain pula ye..

Ha! inilah kemeriahan raya terbuka Kelab Pusat Sumber tu...meriah ke?
1. Guru Besar( En. Nasip Bin Dipal) menyampaikan ucapan ringkas sebelum menjamu selera pagi tadi dalam majlis raya terbuka Kelab Pusat Sumber 2009.


Antara guru-guru ( staf) SKPK yang turut menyokong majlis ini. TQ kerana memberi kerjasama menjayakan majlis ini..ialah PK.KOKUM Masrinah Mohammad, PK Hem Pn. Beatrice Marcus, PK 1. Pn. Helina Lawrance, cg. haryati, cg.june, cg.marcellus, cg. dominic,cg. ahini, cg. mariah, cg.jerama, cg.piah, cg.siti kaidah,cg.juina,cg.mariana,Ustazah julitah,cg.juriah,cg.rosdi, Ustaz sallehudin,pn. noraini.cg jenesi dan semua ahli kelab Pusat Sumber yang di pengerusikan oleh anak saya sendiri Nurhaziemah Mohd Zali. Tahniah! dan terima kasih sudi menjamu selera.
















Ha! gambar ini masa Guru besar memulakan acara jamuan...meriahnya..!



Syoknya tengok guru2 n murid2 makan sama-sama...selamat menjamu selera..biarpun lauk kurang tapi kita dah buktikan yang kita semua bersatu dalam team pendidikan.


Kata orang bila kita di ajak nak ke satu majlis jamuan makan, datanglah dan pergilah jika tiada halangan, kerana sesungguhnya kita telah diberi rezeki pada hari itu.



Ha ini pula bab murid mengambil juadah..ramai murid bukan kelab PSS, itu yang best...licin makanan taklah membazir..itu semua rezeki kita.



PK.1 Pn. Helina Lawrance sedang menjamu selera.

PK. Kokum sedang berbincang dengan Guru KIA2M di Pusat Sumber

Beberapa juadah raya terbuka kelab pusat sumber.


Kuih raya etuza warna kehidupan.

Ikan goreng dibawah oleh Izat Bedry Tobak


Rendang ayam oleh Nurhaziemah Mohd Zali

Nasi kuning & nasi goreng oleh asmal dan mustaqim.


Mee goreng halus oleh Azrul Albert dan mee goreng kasar nazmi gitol.

Nasi bungkus oleh Yahya Rahman

Nasi ketupat oleh Nurhaziemah Md.Zali dan Ayisah Zulkifl

Minuman oren dan strwberry oleh Evarencia Jaitin

Tazkirah pilihan etuzaWarnaKehidupan pada kali ini.(Perihal 7 ayat kalimat)

Barang siapa hafal tujuh kalimat, ia terpandang mulia di sisi Allah dan malaikat serta diampuni dosa-dosanya sebanyak buih di lautan.
1. Mengucap "bisimillah" pada tiap-tiap hendak melakukan sesuatu.
2. Mengucap ":alhamdulilah" pada tiap-tiap selesai melakukan sesuatu.
3. Mengucap"astagfirullah" jika lidah tersasul perkataan yang tidak patut.
4. Mengucap"insya-Allah" jika merencanakan berbuat sesuatu di hari esok.
5. Mengucap"la haula wala kuwwata illa billah" jika menghadapi sesuatu tak disukai dan tak diingini.
6. Mengucap"inna lillahi wa inna ilaihi rajiun" jika menghadapi dan menerima musibah.
7. Mengucap "La ilaha illa Allah Muhammad Rasulullah" sepanjang siang malam sehingga tak terpisah dari lidahnya dari tafsie hanafi, mudah-mudahan ingat, walau lambat-0lambat mudah-mudahanselalu, walau sambil lalu mudah-mudahan jadi bisa, kerana sudah biasa.


Wasalamualikum salam alaika. Sejahtera 1 Malaysia
Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

0 Pesona Kata Hati Mereka: