Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Ahad, 23 Ogos 2009

Teknik penanaman bunga dalam pasu menurut cara Etuza



Paparan kali ini adalah merupakan teknik atau kaedah yang diamalkan oleh Etuza ketika menanam anak bunga di dalam pasu. Kebanyakan bunga di laman kami adalah di dalam pasu. Sama ada saya gunakan bahan terbuang atau pasu yang dibeli. Dalam bab membeli pasu juga saya tetap mencari yang termurah jika ada di pasaran. Namun apabila melihat pasu yang cantik dari seramik saya tidak lepaskan peluang membelinya walaupun agak mahal. Kerana minat yang mendalam terhadap bunga-bunga ciptaan Allah sejak dulu maka saya adalah antara ribuan penggemar pasuan.

Dalam catatan saya yang terdahulu, ada saya menyatakan sejujurnya mengapa saya suka sangat menanam bunga-bungaan di halaman rumah. Sekali lagi saya kongsikan bahawa dengan menanam bunga di halaman rumah keadaan kawasan rumah menjadi cantik dan inah mata memandang. Tumbuhan itu membekalkan kita oksigen, maka sudah pasti kawasan rumah kita sejuk dan udara segar kita hirup. Etuza simpulkan secara ringkasnya kepentingan dan manafaat menanam bunga di laman ialah :-

* Halaman rumah indah dan ceria
* Kita dapat bekalan tambahan udara segar
* Bunga-bunga akan menghiburkan hati kita dengan pelbagai warna bunganya.
* Hati menjadi tenang apabila melihat bunga yang indah dari segi daun, corak bunga dan keharuman bunganya.
* Memandang bunga-bunga jenis daun hijau mata akan menjadi segar.
* Masa lapang dimanafaatkan dengan menanam bunga
* Mampu mendisiplinkan anak-anak
* Menerapkan rasa kasih sayang dan menjaga tumbuhan ke jiwa anak-anak.
* Ada keseronokan melihat bunga ditanam tumbuh segar setiap hari.
* Wujud rasa keinsafan melihat ciptaan Allah yang luar biasa.
* Melahirkan kasih sayang mendalam terhadap tumbuhan
* Mengingatkan kita bahawa ciptaan Allah hebat dan mengkagumkan.
* Lokasi yang paling dekat untuk melakar gambar di taman bunga.Jimat
* Menjadikan kita agak kreatif dan mesra alam.

Tips atau cara etuza menanam bunga di dalam pasu. Kalau anda berminat dan merasakan ada nilai ilmu dalam paparan saya kali ini, saya tidak segan-segan menyeru kepada yang berminat menanam bunga dalam pasu itu agar mencuba tips ini dan juga memulakan penanaman bunga di laman sendiri.



1. Ambil pasu, masukan batupasir sebaiknya kuantiti yang sesuai dengan pasu anda.
Batu pasir diisi bertujuan sebagi lapisan paling dalam pasu yang lawas air. Air tidak bertakung lama di dalam pasu. Jika air tidak lawas kemungkinan akar bunga akan cepat rosak atau membusuk.



2. Selepas memasukan batu pasir masukkan pula tanah hitam atau tanah gambut secukupnya.




3. Basahkan tanah hitam dalam pasu dan mulalah menanam anak benih bunga. Anak benih bunga yang saya tanam dalam pasu itu ialah bunga jenis pakis berdaun keriting dan halus.



4. Sebaik-baiknya selepas menanam anak benih bunga siram sekali lagi dan letakkan ditempat yang teduh pada awalnya.




5. Akihir sekali ialah sila siram benih bunga setiap awal pagi dan petang agar anak benih bunga anda cepet tumbuh dan mengeluarkan daun.Jangan lupa bubuh baja mengikut kuantiti saiz pokon bunga selang 7 hari. Jika anda lakukan seperti apa yang saya lakukan pasti bunga anda menampakkan kecantikannya.
Cubalah tips etuza arna ini, pasti anda seronok.
Bebarapa bunga dalam pasuan di laman villa etuza. Saya pasti anda akan tertarik untuk menyaksikannya








Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

2 Pesona Kata Hati Mereka:

Passionate Blogger berkata...

Saya kagum melihat tanaman Etuza - semuanya nampak cantik & sihat2 belaka. Tips pun sangat bermanfaat.

Tanpa Nama berkata...

1 cup equals 250 ml."Our transformation is delivering strong financial and operational momentum," he said. [url=http://www.findbeststraightener.co.uk]ghd hair straighteners[/url] .providing security, training and support," Clinton told reporters. [url=http://louisvuittonpurse1.webnode.jp"]ルイヴィトン 財布[/url] et comment vous le rembourser.锘縏he Alternative To High Priced Custom Cabinets ReadytoAssemble kitchen cabinetry has been used recently by construction and contracting agencies however the average home owner or novice handyman has yet to catch on and obtain the advantages from doing so. [url=http://saclongchampsales.webnode.fr]sac longchamp[/url] Un groupe qui s'tait prsent comme appartenant l'Arme syrienne libre (ASL, rebelles syriens) avait revendiqu l'enlvement de Hassan Moqdad Damas, ce qui a t dmenti par des chefs de l'ASL.A lentille de couleur, as the French would say it, could give your eyes a new attractive look. [url=http://www.superhairstraighteners.co.uk]ghd straighteners cheap[/url] Indonsie.Goldman raised the alarm after it discovered that Bloomberg reporters were able to gather information on when employees logged on to their terminals. [url=http://ghdukstraightners.webeden.co.uk]ghdukstraightners.webeden.co.uk[/url] And like Gallego, many of those who marched across Spain have struggled to find a permanent job.L'entreprise qui opre les camras et qui l'tat doit des millions, a menac de suspendre galement le service de communication radio de la police.[url=http://louisvuittonpurse1.webnode.jp"]louis vuitton 財布[/url] Le budget couvre le co de 5 postes temporaires de personnel recrut sur le plan international et de 7postes temporaires de personnel recrut sur le plan national, dont 4postes (1P4, 1P 1agent du Service mobile et 1agent des services g recrut sur le plan national) qui seront affect l d et discipline.If you just need a soldering iron to solder copper pipes in your bathroom then either kind is fine. [url=http://soldeslongchampssac.webnode.fr]longchamps pas cher[/url] ssdsa 385 days ago link The "Deutsches Museum" in Munich, Germany has got a permanent outdoor exhibit exactly of this kind.And tourism now represents five per cent of Senegal's Gross Domestic Product.