Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 8 Ogos 2014

Hikmah Dalam Berkerjasama, Adakah Yang Malas Berkerjasama?

Berkerjasama, biasanya selalu kita dengar. Di mana-mana dalam sesebuah organisasi, yakni keluargapun perlu wujudkan kerjasama. Kerjasama ini lebih kuranglah sebagai satu cara kekalkan ukuhuwa sesama saudara dan dengan masyarakat setempat. Tiada pahamaan tentang budaya bekerjasama maka pincang dan lemahlah sesuatu organisasi.

Bila adanya bekerjasama akan pantas, cepat dan ringan sesuatu kerja yang hendak disiapkan.
Ramai orang yang perlu terapkan nilai murni yang sangat tinggi ini. Tanamkan dalam diri kepada sesiapa sahaja sejak dari mereka kecil lagi. Jika tidak budaya bekerjasama yang sangat murni ini akan hilang dan tidak diamalkan. 
 Persoalannya adakah kita sendiri adalah pengamal budaya bekerjasama. Iaitu satu team untuk mencapai kejayaan " one team to be are dream"
Mampu kah kita menghulur kerjasama secara 100%.
jawapan ini hanya diri anda sendiri yang mampu menghurainya. Kerana pastinya insan yang normal akan menyatakan bahawa " kita manusia biasa yang tidak lari dari kelemahan diri" tepuk dada tanya selera"

 Banyak hikmah bekerjasama sesungguhnya, amalan ini amat Allah sukai. Kerana kerjasama itu banyak kebaikan yang kita lihat, seperti kita puashati, bangga dan merasa erat perhubungan apabila dalam team semua beri kerjasama. Susah senang orang kata sama - sama di rasa. Lakukanlah amalan bekerjasama agar kehidupan kita lebih harmoni.

Best!! selepas berjaya mengendalikah 
pertandingan Bicara Buku. Murid bernama aryani Rasundin digilap bakat dalam pertandingan ini. 
Kepada Cg. Hazlawati Azlan & Ustaz Mohd Azwan Saidin terima kasih atas kerjasama anda menjayakan aktiviti bicara buku hari ini. 


hakcipta@etuza 

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

7 Pesona Kata Hati Mereka: