Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 30 November 2012

Sweet seventeen tetap merindui.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Laman etuza bertema kan warna warni kehidupan termasuklah memaparkan keindahan dan warna warni sepsis bunga-bungaan di laman etuza. Itu citarasa etuza. Sebab itu tetap merindui untuk membuat entry pasal bunga2an etuza. Kerana itu ada rasa rindu dan tetep merindui entry  bunga.

Terbaru bunga2 berjuntai etuza telahpun digantungkan di sana-sini di halaman rumah etuza, kini nampak serinya, nampak kejelitaannya dan menyerlahkan keindahan yang memukau. Bukan manusia saja baik lelaki dan perempuan yang ada serlahan kecantikan, kejelitaan dan seri tau! tetapi bunga-bunga juga ada keserlahannya sendiri. Kalau remaja perempuan sinonim dengan jolokan gelaran SWEET SEVENTEEN. Tengoklah bunga jenis berjuntai etuza..itu baru 4 spesis ya, nampak tak serinya tu nampak tak baru bermula SWEETnya. So nak jimatkan album picasa laman etuza maka tu saja yang sempat dikongsikan.

Oh Bunga! kenapa minat ni, kenapa etuza lelaki sukakan bunga, ada jiwang ke?
~ Ala tak semestinya kaum hawa ja suka bunga. Kan ada kata macam ni " aku bunga kau kumbang" nah tu..tak ada kumbang tak berseri bunga tu. Apapun kumbang menghisap madu jugalah ya...nak hidupkan kumbang tu. Hehehe...
~Rumah berseri dengan ada bunga, orang suka tengok, bukan rumah nak ditengok tetapi kuntuman bunga etuza lah...rumah tepi jalan dan tanah bergeran ya. 
~Tanam bunga, bela bunga, siram bunga, bagi baja bunga, belai bunga, bercakap dengan bunga ( ikkk !!! ada kah pula macam tu) khasiatnya ada iaitu dapat tenangkan fikiran, dapat rasa taqwa kepada Allah, nampak kebesaranNya, hati berbunga selalu ialah dalam hati ada taman kasih sayang kepada keluarga.
~ Keluar peluh tanam bunga, bersihkan halaman rumah dan menambahkan udara nyaman ( oksigen ) sekitar rumah.

Penjagaan bunga berjuntai.
  1. Tanam pada pasu yang sederhana ( pasu ringan~getah )
  2. Guna tanah gambut subur dan siram pagi petang.
  3. Letak baja sekali seminggu ~ etuza guna baja organik tahi ayam diproses.
  4. Ikat dawai halus penggantung set dengan pasu.
  5. Letak kawasan yang agak redup.
  6. Bungan daun2 kering bagi menambahkan seri bunga tersebut. Daun cantik pasti bunga yang terhasil juga cantik.
Segmen bunga
juntai etuza.

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

6 Pesona Kata Hati Mereka: