Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 15 September 2012

Tahniah! bangga menjadi Negeri Pilihan..Putera William & Kate




Lawatan rasmi empat hari pasangan diraja Britain itu adalah bagi mewakili Ratu Elizabeth II bersempena sambutan 60 tahun pemerintahan baginda

Lawatan Putera William dan Kate ( Isterinya )
di Sabah disambut dengan penuh meriah oleh
rakyat Sabah. Lengkap dengan pakaian tradisi Sabah 
dikalangan beberapa individu tersenyum
manis bersalaman dengan kedua pasangan
dari Istana Raja Britain ini.
Kelihatan sungguh cantik dan 
menawan, tinggi dan memang 
pasangan yang cukup bahagia.

Ikuti pula beberapa info 
mengenai aktiviti mereka
di Sabah.

Mengikut atur cara program, selain bandar raya Kota Kinabalu, pasangan diraja itu dijadual melakukan lawatan ke Lembah Danum untuk melihat usaha pemuliharaan di salah satu hutan hujan tropika utama di Sabah.
Penjawat awam dari Sabah, Shaaron Aloysius, 36, menyifatkan bandar raya Kota Kinabalu ini sangat bertuah kerana turut disenarai menjadi lokasi pilihan pasangan diraja yang terkenal itu.
“Ini menunjukkan Sabah terkenal hingga ke pelusuk dunia (England) dan usaha penyelidikan di Danum Valley menjadi tarikan pasangan berkenaan untuk menyaksikan sendiri pembabitan penyelidik yang turut dipercayai membabitkan universiti dari negara England itu,” katanya.


( copy paste dari sumber BSabahDot.Com)


Akhirnya Putera William dan Kate Middleton, pasangan diraja British, menjejakkan kaki di Kota Kinabalu, Sabah. pesawat khas membawa Duke and Duchess of Cambridge mendarat di Terminal 2, KKIA tepat 7.57 malam. Hujan tidak halang sambiutan tradisi di tarmac. 

Namun mengapa hanya ada 1 PAYUNG untuk pasangan diraja ini ketika turun dari kapal terbang?? Nampaknya Kate dan William basah sikit badannya. Dan putera William terlanggar bahagian kepala sekejap dek payung yg dipegang Kate namun William hanya senyum.. 

Ohh yaa pasti senang dan gembira, 2 anak kecil, berusia 7 tahun dan 10 tahun, Tasnin dan Jannah, saya diberitahu anak Noredah Othman, pegawai kanan di Sabah Tourism Board, Kota Kinabalu, yang memberikan jambakan bunga kepada Kate Middleton di airport KK... 

Kate tunduk dan bercakap mesra dengan 2 anak kecil itu selam kira kira 10 saat. lepas tu ada reception di Shangri-La Tanjung Aru Resort dimana pertunjukan tarian tradisi untuk pasangan diraja sebelum Kate dan William masuk bilik.... 

Esok pasangan diraja British ini akan melawat ke Danum Valley, Danum Valley untuk meninjau sendiri eksplorasi kawasan hutan hujan tropika ternama dunia. Danum Valley dikatakan lebih tua dari Hutan Amazon di Amerika Selatan.


PM Sabah mempersilakan ketibaan
disambut mesra. 
Tahniah orang2 Sabah.

Tertarik melihat pakaian mereka. 

N

DANUM VALLEY DI LAHAD DATU
TERKENAL NI ...WORLD

Etuza bangga
sebagai orang Sabah.

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

10 Pesona Kata Hati Mereka: