Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Isnin, 16 Julai 2012

Kongsi Pengalaman Etuza & Kata Mereka!

السلام عليكم ورحمة الله وبركات
       
gambar ketika menjadi pengacara 
di Majlis Sambutan Hari Warga
Pendidikan Di Banjaran Crocker 2012.( TBC)
      Bukan nak berbangga diri mahupun mahu menunjuk2 pada sesiapa sahaja. Niat hanya nak berkongsi dan cuba hargai warna-warna kehidupan realiti kita dengan menzahirkan gambar kenangan  dan kata-kata informasi menerusi blog Pesona Etuza ini. Blog di alam maya bagaikan rumah kita, teratak yang kita hias mengikut selera kita. Dalam blog akan ada pelbagai informasi dari kita sendiri atau pun dari blog lain. Dan memang seronok jika kita punya blog di alam maya. Paling menarik ialah apabila kita ada maklumat, maklumat itu akan menjadi sumber rujukan bagi sesetengah orang untuk tujuan kajian atau kerja kurus.


Inilah dua wajah yang bakal menjadi guru pada tahun hadapan, kerana mereka berdua akan menamatkan latihan mengajar di sekolah etuza tidak lama lagi. Guru pelatih ini terutama yang bertudung pink tu pernah membaca beberapa artikal etuza di Blog Pesona Etuza. Etuza rasa gembira kerana tanpa diketahui ada pula orang2 dekat dengan etuza menyinggah dan membaca serta melihat informasi yang etuza kongsikan di blog etuza ini. Katanya lagi menerusi blog etuza itu, kedua-dua guru pelatih ini sudah sedia mengetahui bahawa etuza memang seorang yang  menyukai bunga serta suka menanam bunga. inilah kelebihan jika kita mempunyai blog sendiri sebagai note book atau rumah di maya internet.

    Untuk menghargai mereka etuza kongsikan kenangan mereka selama berada di sekolah etuza. Etuza anggap mereka ini peminat blog Pesona Etuza Warna-Warna Kehidupan. ( Blog kecil yang serba-serbi kekurangan)sebagai satu tanda etuza bersyukur ada orang2 dekat dengan etuza menyenangi info2 terkini etuza di blog Pesona. Kalau nak tahu nama mereka ni ialah Wani dan Afisah, guru pelatih dari IPGM Kampus Keningau, Sabah.


Wanita yang bertudung hitam dan pakaian warna hitam ini berasal dari Kelantan. Posting di SK. Penagatan, Keningau. Katanya sebelum datang ke Keningau, ustazah ni ada membaca info-info tentang Keningau dan SK. Penagatan sebelum datang melaporkan diri di sekolah etuza. Namanya Ustazah Nursemah. Etuza benar-benar merasakan blog Pesona telah menyumbang sedikit ilmu kepada Ustazah Nursemah. Kata Ustazah ni tiba sahaja di SK. Penagatan, Keningau, orang yang nak dia lihat ialah ETUZA pemilik blog Pesona . Wow! sungguh terharu dan merasakan satu nikmat kehidupan yang Allah anugerahkan ini. Pastilah dia nak tengok dahulu etuza kan sebab dia dah terlebih dahulu mengenali etuza menerusi teratak maya etuza ini. Dah kenal tetapi secara depan belum, maka itu apabila tiba di SK. Penagatan etuzalah yang ingin Ustazah Shema nak tengok. Bila dah lihat katanya lain pula wajah etuza bila lihat depan mata. Katanya dalam blog masih muda nampak, di FB juga nampak muda katanya. Etuza nak kata apa lagi ya, ialah memangpun gambar etuza di FB menggunakan gambar etuza pada tahun 2005. Apapun masa tu etuza dah pun ramai anak. Anak terakhirpun lahir 2005. 2012 berapa dah beza tu, umur bertambah banyak.  Apapun terima kasih kepada Ustazah Nurshema kerana datang membaca di Blog Pesona Etuza.

Sekali lagi etuza kongsikan keindahan pemandangan TBC ( Taman Banjaran Crocker). Gambar ini diambil oleh jurugambar semasa majlis Sambutan hari Warga Pendidikan Peringkat Zon Pegalan pada 11bb Julai 2012. Gambar ini diambil di Dewan terbuka di TBC. Udaranya segar, penuh dengan pokok2 yang tinggi dan kelihatan hutan tetapi hutan yang dilindungi.  Memang cantik di TBC dan inilah salah satu tempat yang menarik di Bandar Keningau kini. Memang ramai yang datang berkunjung di Taman Banjaran Crocker. Marilah warga Keningau bersyukur kerana ada usaha yang murni Jabatan Perhutanan menyedia dan menjaga Taman Banjaran Crocker ini.

Satu perkongsian ikhlas
etuza.

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

17 Pesona Kata Hati Mereka:

Unknown berkata...

nanti sampaikan salam saya kepada kedua2 gadis tersebut ye.heh heh (mood nak menggatal). haahahaha

Si Matatajam berkata...

Silent readers yg Bertuah Di blog Etuza...

Muttallif berkata...

mesti seronok menjadi pengacara :) Apapun memang benar blog adalah seperti rumah untuk kita hias dan mengembirakan tetamu yang datang.

Talif tidak pernah datang ke Banjaran Crocker tu, insya-allah satu hari nanti.

Misya Mialen berkata...

Best ba klu ada org baca blog kita diam2 lps tu dia kenal kt lbh rpt thru blog kan.hihihi.cantiknya pemandangan tu.sy blum pernah lg p banjaran.crocker tu.;) krm slm sm cikgu pelatih tu ah cikgu.;)

Mrs Velentine berkata...

cantik view keningau 2...

Unknown berkata...

hebak cikgu kite ni...jd pengacara lagik tu..manis2 cikgu pelatih ya..hihi

Unknown berkata...

alhamdulillah...perkongsian bahan bacaan yg dpt dimanfaatkan oleh org lain..keep it up k cegu etuza...

dya nasir berkata...

seronoknya bila org terdekat baca blog kita kan? macam dihargai pun ada..

Madam iEeDaZ berkata...

canteknye view kt sane...

Wanieys a.k.a IbuQalief berkata...

wah nama wani juga sama dengan nama saya hihihi

~Cik Sweety~ berkata...

wow..cikgu etuza sudah ada pembaca setia dri kalangan cikgu2..lepas tu boleh bersemuka lgi.. bestla cikgu..

gadisBunga™ berkata...

salam..

Next time ke sabah saya ingat nak melawat keningau pulak lah! Maaf sebab lambat menjengah ke sini. Terima kasih sebab sudi ke blog saya dan komen2 eh. :)

9n0L4 berkata...

mantop ye cekgu. jrg ade pengacara lelaki kat sekolah. ;)

Deq's Qienz berkata...

nice sharing..salam ramadhan dr saya jugakk :)

Miss N™ berkata...

seronok jadi pengacara ni kan..
nampak dari gaya cikgu, boleh jadi hos terkenal ni..hihih

Tinta Lana berkata...

Salam uncle.

Saya memang setuju sangat bila blog tu diumpamakan sbg rumah. Rumah dialam maya.. dan rakan2 blogger pula jiran2 kita..

Serupa macam yang jahidih saili sebutkan dalam salah satu entrynya ^_^

Jadi, bila ada blogger singgah ke blog kita..saya cubalah sedaya upaya..mengikut kemampuan.. melayan mereka sama rata ^_^

urm..femes juga uncle ni, hehehe. Kalau satu masa nanti sy berpeluang kesana, sy pun mahu juga berjumpa uncle skuarga, hehehe.

Arina Shamsul berkata...

tahniah ya cikgu di blog cikgu memang banyak informasi dan perkongsian yang baik2 ..jadi tidak hairan lah jika ramai cikgu2 juga tertarik untuk membaca :)