Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 21 April 2012

Updated lagi, oleh2 ku bawa pulang ke Pesona EWWK ada kaitan..be positif ..

السلام عليكم ورحمة الله وبركات

Jambangan bunga 
di ambil dari 
blog Di Sini Ruangku Barkongsi.
( Sekadar hiasan )

    Etuza still BW tau pagi2 sabtu, nak rehat2 membaca dari blog ke blog. Lepas berpuas BW off dan pergi ke belakang dapur kejap lagi, nak bersihkan laman, aik!!! cuti lah hari sabtu. Buang peluh ..mudah2 han tertunai hasrat nak bersihkan sekeliling rumah ni.

Ooooo...tadi ke laman Pari-Pari Putih  di wall utama blog dia memaparkan hal2 ini, bila baca dan try ingat bila etuza lahir bulan apa, macam berkaitan juga. Tapi etuza mohon maaf kepada semua, saya ambil oleh2 dari blog Pari-Pari Putih sambil menikmati alunan muzik santai dia, etuza ambil yang buruk2 saja ya..mari kita fikirkan benarkah ada hal buruk itu yang menyeksa mengikut bulan kita lahir. Hal ni remeh temeh..TAPI tak mustahil tau. Hanya iman dan selalu positif mampu menukar rasa itu kepada rasa merendah diri. Jom lihat..buat renungan dan muhasabah diri,jika berkaitan maafkan saya ..kita just kongsi dan perbaiki kelemahan . Insyaallah.

What's Your Birthday Color???

Anda lahir bulan apa?

Januari :   perlu belajar kemahiran sosial cukup cemburu yg sangat tinggi.

Febuari  : suka hiburan dan sukan suka benda yg bersifat seni sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran berkecenderungan pd benda yg tahyul amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros belajar untuk mempamirkan emosi. 

Mac : suka berangan-angan suka melancong,kelam kabut dalam memilih pasangan suka dgn hiasan rumahtangga punya bakat seni dalalm bidang muzik kecenderungan kepada benda yang istimewa dan baik jgn terlalu moody. 
April : kelam kabut utk membuat keputusan kuat daya ingatan gerak hati yg sangat kuat pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan org lain berpenyakit disekitar kepala dan dada sgt cemburu dan terlalu cemburu. 

Mei : kelemahan sistem pernafasan suka sastera,seni & muzik serta melancong tidak berapa suka duduk dirumah tidak boleh duduk diam tidak punya ramai anak rajin dan bersemangat tinggi agak boros. 

Jun : sikap mudah kecil hati mudah kena selsema suka berkemas cepat rasa bosan sikap terlalu memilih & cerewet kurang mempamerkan perasaan lambat nak sembuh apabila terluka hati suka kepada barang yang berjenama mudah menjadi eksekutif kedegilan yg tidak terkawal sesiapa yg memuji saya adalah musuh saya tetapi siapa menegur saya adalah kawan saya.

Julai : suka mendiamkan diri suka duduk dirumah suka tunggu kawan tapi tak cari kawan tak agresif kecuali terpaksa lemah dari segi kesihatan perut mudah gemuk kalau tak kawal diet minta disayangi mudah terluka hati tapi lambat pulih terlalu mengambil berat rajin dalam membuat kerja.

Ogos : suka berangan berbakat dlm seni lukis,hiburan & silat sangat sensitif tapi tidak mudah merajuk cepat apabila ditimpa penyakit belajar utk relax sikap kelam kabut romantik ,pengasih,penyayang suka mencari kawan. 

September :  banyak simpan rahsia suka sukan,hiburan & melancong  kurang menunjukan perasaannya terluka hatinya sangat lama disimpan terlalu memilih pasangan sukakan benda yg luas bersistematik. 

Oktober : emosi yg mudah terusik suka berangan & pandai bercakap emosi yg kelam kabut daya firasat yg sangat kuat (terutamanya perempuan) suka melancong, bidang sastera & seni pengasih ,penyayang & lemah lembut romantik dlm percintaan mudah terusik hati & cemburu ambil berat tentang org lain suka kegiatan luar org yg adil boros & mudah dipengaruhi persekitaran mudah patah semangat. 

November :  pandai berahsia tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi bercita-cita tinggi perangai tidak dapat diramal dan mudah berubah-ubah. 

Disember :  Cepat marah Perangai yg berubah-ubah Tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi Benci pada kongkongan Suka berlawak Pandai buat lawak dan berfikiran dgn logik. 

Habis baca, sama2lah kita fikirkan cara terbaik mengatasi keburukan sikap ya. Sesungguhnya kaitan hari dan bulan kita lahir ada maksudnya yang Allah dah tentukan. Moga menerima entry saya kali ini. Saya pohon maaf jika ada yang tidak suka entry ni ya. Selamat beristerehat di hari sabtu.

Kongsi info dan oleh2 BW
By etuza.

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

21 Pesona Kata Hati Mereka:

PCL berkata...

salam, ...suka mencari/menerima kawan , itulah pcl.

p/s. terima kasih berkunjung n jd my follower.

Miss N™ berkata...

ermm..ada kaitan juga... hehehe..
terima kaseh sudi bkogsi.. :)

dieyna berkata...

i'm december hehe

Tanpa Nama berkata...

Salam Etuza,

Cuba berubah kearah kebaik dari hari ke hari.

Abang Karu berkata...

ada juga sikit2 kena :D

Arina Shamsul berkata...

mmg ada kebetulannya cikgu :) tapi bagi saya ini sekadar suka2 dan kebetulan sedangkan Yang maha tahu hanya ALLAH yang satu :)

kadang2 rasa seronok juga bila apa yang diramal kebetulan dengan sikap kita :)

-eim- berkata...

i'm ogos..
seni? yeah.. it's me~~
^^

insan_marhaen berkata...

Kat semenanjung hari sabtu ni sekolah..sekolah ganti untuk raya haji nanti...

Rohani Hashim berkata...

Cikgu,sy dah dpt hadiah tu. saya dah send mail bagitahu. Panjang lebar tau sy tulis. Tak dapat ker mail? Slalu je sy anto mail xsampai eh?

~Cik Sweety~ berkata...

januari..tidak pandai bersosial n kuat cemburu.. ohh..saya kena atasi sifat ni..sifat ni mmg ada.. aiyaaa.. hihi

Tinta Lana berkata...

Assalammualaikum uncle.

Uncle, saya dah pernh baca kajian dr fadzillah sblm ni, saya akui, kebanyakkannya yg dikatakannya ttg buln klahiran sy memg betul, hehe.

Unknown berkata...

Mzhany, mohon maaf, lalai tak tertengok email. Insyaallah akan tengok. Syukurlah jika sampai ya.

ch000tz berkata...

Bulan mei tu Mcm xbetul ajer.... Sebab saya suka ajer melancong hehehe

zulkbo berkata...

salam..
warna-warni kehidupan...
biarlah berwarna-warni menjadi penyeri kehidupan sehari-hari..

terima kasih selalu singgah dan komen di blog saya..maaf jika saya terlepas entri anda..agak sibuk kebelakangan ini..hanya sempat BW awal pagi sahaja

Cik Ai berkata...

singgah ke teratak cikgu lg =p
baca sekadar suka2 & ada persamaan :)

JR berkata...

Saya tak pasti ramalan tentang zodiak itu boleh dipercayai atau tidak. Tapi saya jika melihatnya hanya sekadar melihat utk suka2 dan bukan mempercayainya krn yakin qada dan qadar adalah rahsia Allah...

9n0L4 berkata...

i'm julai.
suka mendiamkan diri
suka duduk di rumah
mudah terluka hati tapi lambat pulih terlalu mengambil berat
rajin dalam membuat kerja

hehe. ;)

Hanif berkata...

April ...aku ni kelam kabut..hehehhee.Cuba untuk menjadi yang terbaik..Insyaallah..

Unknown berkata...

Jr betul,apapun tahniah kerana positif dgn entry ini. Awal2 saya kata " ada tak kaitan" so jika adapun itu kebetulan dan kita pulangkan kepadaNya. Dan mengharap yg terbaik di hari2 mendatang.

Ayuni berkata...

sye november!

Unknown berkata...

deqla bln mac... baca boleh, tp percaya jgn...kalo sama mungkin itu kebetulan saja... :)