Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Ahad, 1 Januari 2012

"Apa khabar orang kampung" Lagu untuk kami di Wilayah Labuan


Sempat bermain Bowling di UKWL pada 23hb Dis 2011


Minum disalah  satu Restoran di UKW Labuan


Pengalaman di UKW Labuan


Berjalan-jalan & melihat2 di UKW Labuan


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Sempat juga mencapai hasrat untuk melawat ke Wilayah Labuan pada 22 dan 23 hb Disember 2011 yang lalu. Percutian kami ke Labuan amat bermakna kerana melawat anak ke Kolej Matrikluasi Wilayah Labuan serta menjemputnya balik ke kampung halaman kerana mereka diberi cuti selama seminggu.


Di Wilayah Labuan, kami sempat berkunjung di bangunan terkemuka di wilayah Labuan iaitu bangunan UJANA KEWANGAN. Saya tak pasti dengan jelas kenapa pula bangunan besar itu di beri nama UJANA KEWANGAN. Bersiar-siar di UKWL kita tidak akan merasa puas hati kerana lengkap dengan pelbagai kemudahan dan rekreasi menarik, pelbagai lokasi menjual berbagai-bagai barangan yang melibatkan pakaian dan lain-lain. Memang seronok anak-anak yang ikut kami ke W. Labuan.


Kami juga sempat singgah ke tempat bermain bowling seketika sebelum ke restoran untuk membasahkan tekak. Rupanya bowling ni ada dalam berbagai saiz dan berat. Dalam kadar RM 7.00 akan kita lakukan balingan sebanyak 9 kali. Memang puas hati.


Bandar W. Labuan memang selesa bergerak kemana-mana kerana kurang orang lalu lalang, berbanding di bandar Keningau dan apa lagi di Bandar Kota Kinabalu. Memang banyak bangunan tinggi2 di W. Labuan, perhotelan seperti Hotel Marina dan Hotel Pelabuhan Wilayah Labuan antara hotel terkemuka di W. Labuan.


Hanya ada satu perkara yang sukar etuza lupakan takkala kabersiar-siar di Bandar Labuan. Tiba di suatu kedai jualan murah di W. Labuan, kami sekeluarga masuk ke dalam dan ingin membelikan anak-anak makanan ringan. Saya lihat seorang perempuan dan dia merupakan pelayan di kedai itu, tiba-tiba menyanyi dengan suara kuat menyanyikan lagu " Apa khabar orang kampung". Hehe agaknya ketara kami seperti di lihat kekampungan. Saya tengok ramai juga yang memperhatikan kami, ini mungkin dikeranakan beza wajah dan cara percakapan kami. Namun itu bukan menjadikan halangan untuk kami datang lagi melawat di W. Labuan. Dan terbaru saya dengar berita di Wilayah Labuan ada lagi tempat menarik iaitu PANTAI DAMAI, di mana pantai ini lebih berkonsepkan satu perkampungan yang indah.


Salam tahun baru 2012.




Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

3 Pesona Kata Hati Mereka:

Unknown berkata...

Asalam.

Ada tak kelihatan wajah DUSUN hehe,
orang labuan dalam kenangan..

Norgadis Labuan berkata...

Selamat datang ke Labuan...

Di bangunan UJANA KEWANGAN tersebut terdapatnya beberapa bank luar pesisir antarabangsa, mungkin itulah bermula nama UK atau UJANA KEWANGAN.

http://norgadis.blogspot.com/
http://nadilabuan.blogspot.com/

Unknown berkata...

Yup! terima kasih memberi informasi tentang UK di Labuan ya. Nak lagi datang ni tau!