Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Jumaat, 13 Ogos 2010

Peluang Terbaik Memohon Ampun





السلام عليكم ورحمة الله وبركاته




Semua kita ada melakukan kesalahan, terkecuali para nabi dan rasul utusan Allah yang maksum. Kita pernah meninggalkan suruhan Allh, itu satu kesalahan. Tegahan Allah kita langgar, itu juga kesalahan. Kita menganiaya anak-anak dan pasangan hidup, itu juga kesalahan. Kita menzalimi sesama manusia demi kepentingan diri sendiri, maka itu pun kesalahan yang besar. Kita kejar habuan dunia dengan jalan yang salah, itu juga kesalahan besar.

Pendek kata, selagi kita bernama manusia, kita sering melakukan kesilapan. Sama ada sengaja atau pun tidak, semua kesalahan perlu diampunkan agar kita dapat kembali kepada Allah dengan jiwa tenang lagi diredhai.

Makanya tempoh sebulan Ramadhan merupakan peluang yang terbaik untuk kita kembali  membersihkan diri daripada dosa yang lalu dengan kembali bertaubat kepada Allah. Peluang ini wajib diguna sepenuhnya kerana Allah memberi ruang pengampunan yang seluasnya untuk setiap insan yang ingin kembali kepadaNya.

Rasulullah SAW pernah menyebutkan kesempatan terbaik ini. "Bulan Ramadhan, awalnya adalah rahmat, pertengahannya adalah keampunan dan akhirnya adalah keselamatan daripada azab api neraka"

Subahanallah alhamdulillah asalamualaikum.

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

8 Pesona Kata Hati Mereka: