Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Sabtu, 22 Ogos 2009

Seronoknya menangkap ikan di kolam ZA. Berbudi kepada tanah.

Seronoknya menangkap ikan di kolam ZA villa..walaupun kecil tetapi mampu menampung puluhan ekor ikan. Kat kampung banyak ikan talapiah, ikan-ikan inilah yang kami pelihara dalam kolam ni. Hasilnya dalam masa 3 bulan saja kami sudah mendapat imbalanya. Ya ! Allah syukran dan kuranglah villa etuza beli ikan di pasar.Ikan segar lagi bagus untuk dijadikan lauk.



Wah! cantiknya ikanni,tak sabar nak makan bila dimasak sup tomato. Inilah realiti mentenak ikan dekat rumah. villa etuza membina kolam ini pada mei 2009. Masih baru tengah nak hias dengan bunga-bungaan.



Irfan dan adiknya ibnu mustaqim sedang membantu mama mengupas kacang hijau hasil tanaman mama dekat villa etuza. Jimat kan...biji kacang hijau juga cantik seperti yang dijual di kedai. Petang esok akan dimasak dengan santan tuk berbuka puasa.Terliur maaf lah yee...



Nah! inilah keadaan pandangan atas kolam ZA, dekat mulut ikan terngangga tu etuza letak ucapan welcome to my garden. Harap terhibur melihatnya.. cubalah anda pula mereka cipta apa saja dekat rumah, best tau... anak-anak seronok sangat.


batu-batu putih itu juga kami kutip dekat villa etuza, dekat villa etuza ada sebatang anak sungai.Ada batuan putih dan hitam,etuza suka kutip yang putih ja..hasilnya cantik bukan.Semuanya atas izinNya.


Masih pandangan kolam.



Ha! masak dah ikan tadi tu, lepas jumaat kemarin kami sekeluarga makan lauk ikan masak toamto air tangan wife etuza. Memang saya suka makan bila ada sup dimasaknya..


Kolam yang dihiasi dengan bunga jenis balung. Cantinya bunga balung ciptaan Allah.
Kelihatan irfan, afif & ibnu mustaqim..sedia jalan ke masjid nak solah jumaat ni hari kelmarin.




Masih lagi menampilkan paparan kolam villa etuza. Harap merasa seronok melihatnya.


Cantik dan menarik walau sederhana.. Kolam kawan etuza lagi hebat dihias dengan tail sekali beb! lepas tu di hias dengan bunga keladi..semua bunga keladi yang berwarna-warni daunya. Best giler melihatnya.



Dah siap kupas ke kacang hijau tu. Segar orignal dan dijamin jauh dari bahan pengawet..
Sebelum cau.. etuza nak bagi tau lagi,kami juga mencuba menanam pokok lada dalam pasu, nampaknya pokok lada tersebut semakin segar... tengoklah nanti kami kongsi dengan anda di luar sana. Bye!

Pada cuti sekolah mei 2009 yang lalu Villa Etuza telah siap membina 8 x 10 (saiz) kolam dan diisikan ikan dari jenis talapiah biasa. Genap 3 bulan ikan-ikan tersebut dah sebesar tapak tangan orang dewasa. Pada 21.Ogos iaitu kelmarin anak-anak Villa Etuza menangkap beberapa ikan dengan menggunakan jaring. kelihatan

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

0 Pesona Kata Hati Mereka: