Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Ahad, 30 Ogos 2009

Etuza Funny .. Lough and Lough.haha..

Asalamualaikum.. buat all my family wherever and whatever u do,..God! please safe them with me.Hari ini cuaca agak mendung di desa etuza.Villa kami memang hanya kedengaran suara burung berkicau, hembusan bayu dan sesekali kedengaran bunyi deru si anak sungai mengalir, deruan bunyi enjin kereta dibalik tanah sawah di lembah. Kekadang sepi terasa kami di lembah ini..anak-anak yang sikecil dengan anak-anak kucingnya, kakak-kakak dengan kerja membasuh baju menolong mama, si abang-abang dengan riang membantu ayah membasuh kereta hingga kilat luar dan dalaman kereta etuza. Mama dengan agsimentnya..study lagi dia di UMS. Punyalah jauh..but! dia hebat sanggup belajar walau dah beranak 7. cayalah u.

Ah! aku, sayalah etuza.. mak bapa gelar aku E T U.Jadilah etu..orang kampung serasi dengan nama ini. Aku letaklah ETUZA bergabung huruf awal nama sebenar saya dan mama.
Oh! there dengan aktiviti masing-masing.. etuza ..hehe.. melayari internet tau.Lepas Subuh lagi saya bertengek dekat meja komputer..blog pilihan tak sah jika tak buka, siapa lagi kalau bukan web blog saudara Alimaz from Perlis.. eh..jauhnya dia. But dekat ja..tu..kenapa alimaz? coz..buka internet nak cari alat-alat tuk blog etuza pup! dengar lagu dar blog dia.. best giller..syoklah etuza mendengarnya. Ala..time posakan ..3 malam etuza sengkang mata buat..saya kalau nak buat sesuatu mesti siapkan dulu.. tak nak tangguh2 bah. Malas sambung-sambung..lama-lama tak siap. Macam juga cari isteri, memilih sangat nah u terpilih yang kurang elok no..menyesal.Sebaiknya pilihan pertama tu kata orang yang terbaik... tapi tak lah betul sangat..sekadar nasihat ja.

Nah! bila dah asyik layari internet.. macaam-macam saya nampak. Karya cipta Al-Habib cantiknya..lantas saya teringat kehebatan Allah wujudkan makhluknya seperti kita, yalah...Dia beri kita akalkan untuk berfikir. Ish!ish! etuza bab tengok lucah dalam internet paling tak suka. Tak baik tau rosakkan mata.Bukanya best sangat benda-benda gitu.

So..sekarang nak buat pula catatan tentang beberapa benda pelik dalam my pictures dalam gelery fun. Macam-macam gambar ada..pelik sangat nampaknya. O ya blog etuza ni umum apa saja jika saya suka saya akan catat letak gambar, copy maklumat dari kawan-kawan terutama di dalam I LUV Islam paste untuk kita baca bersama.Ada ilmu kita bersyuku, selain itu maklumat tentang kesedaran dan keinsafan seperti maklumat tentang keagamaan memang saya paling minat membacanya. Etuza.. dah puas hatilah dengan blog sederhana saja ni.. masih kategori asas make a blog yang hebat macam blog kekawan yang lain..marilah kita tengok beberapa paparan gambar yang pelik bagi saya.. adakah benar, adakah kebetulan atau bener-benar berlaku dalam gambar kita tanya diri sendiri dan pulangkan pada kehebatan kuasa Allah.



Aik ada kah anak ayam boleh terbang nak minta makan kat paruh mama ayam ini..lucu
anak-anak etuza ketawa nampak gambar ini.Nah ketawa tu orang kata senaman muka ..adakah anda ketawa hari ini.



tengok tu anak ikan di dalam mulut ikan besar tu. Yang ini etuza rasa biasa berlaku terutama ikan-ikan yang mulutnya besar. Tapi yang saya lucu tu aank ikan dalam mulut ikan tu macam seronok dan suka sangat. Macam ikan tu rasa selamat. Nabi Yunus suatu masa lalu hidup dalam perut ikan yu..



Ha!ha! yang ini memang etuza terketawa, tengoklah mulut dia, lucu sangat kan..


Apa tu.Peta...dunia. wow amazing..




Eh! sama lah dengan jari kita. ajaib..betulka ni.Etuza tak ketawa yang ini..kerana ianya biasa berlaku pada buah pisang atau jejari manusia. Ada dikalangan kita yang lebih dari lima jari. Semuanya kuasa Allah.



Kereta dipenuhi rumput hijau.. cantik. Ini biasa berlaku pada kereta yang tak terpakai. lama- lama jika tak dibersihkan rumput memang baham apa ja. Bunga di taman mana dapat lawan rumput.Lastly bunga tu yang extin..



Cantik sangat.. macam tambah sedap buahan tu bila diukir sebegitu rupa. Inilah kebolehan manusia seumpama kita. Siapa yang kreatif akan mendapat kelebihannya sendiri.. Bila di kongsi lagilah baguskan ..

Hanya setakat itu saja, jiak ada masa akan ada paparan lain dalam blog etuza ini. Salam karimm
Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

1 Pesona Kata Hati Mereka:

9n0L4 berkata...

masha Allah. cute sumenye. hee. ubi bentuk tgn kite tu. ;)