Halaman

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Selasa, 24 Julai 2012

Istimewa Ramadhan 3 & 4 ( Tak nak ikut dah pi terawih )

السلام عليكم ورحمة الله وبركات

3. Bulan yang dipilih untuk sembahyang tarawih pada malamnya. Sembahyang tarawih adalah sembahyang sunat yang hanya boleh dilakukan di bulan Ramadan. Setiap solat terawih mempunyai kelebihannya yang tersendiri. Sepanjang malam bulan Ramadan disunatkan untuk mengerjakan sembahyang tarawih secara berjemaah.

4. Bulan yang dipilih untuk kita membanyakkan amal ibadah seperti membaca Al-Quran, bersedekah, sembahyang sunat dan sebagainya. Hanya di bulan ini dituntut kita melakukan ibadah sebanyak-banyaknya berbanding dengan bulan-bulan yang lain. Bulan ini segala doa dan apa-apa yang diminta insya- Allah dimakbulkan Tuhan.

gambar hari lahir aliya yg ke 7 tahun pada Mei lalu. 
Hari lahir aliya di rumah datuk nenek bersama kawan2nya

     Masuk terawih ke 5 kali, selalu ikut ke surau di desa, sebaik azan isyak yang sayup kedengaran etuza hidupkan injin kereta. Semua anak2 putera2 etuza tak lepas ikut. Aliya juga macam tu, hemm! baru tadi aliya kata tak nak ikut ke surau malam ini. Apa lah hal lagi dia ni tak nak ikut, selalu beria2 sebap dapat jumpa kawan2 dia. Dapat makan morie ( juadah ).  Terawih malam ni tak apa lah bagi dia rehat, harap esok2 dia ikut pi surau nanti. 

Kepada rakan blogger, hehe ini entry paling nak cepat ni, kejap nak jalan dah ke surau. tak boleh lah tak pi surau ya, nak solat jemaah isyak, kat surau di desa biasa isyak jam 7.50 minit malam almaklumlah nak tunggu jemaah agar ramai2 solat isyak dan terawih tiap2 malam di bulan ramadhan. 

Pesona Ramadhan 3 & 4
Selamat berbuka puasa.
etuza.

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

22 Pesona Kata Hati Mereka: