Halaman


 Banner

❤Detik Detik Indah Dalam Hidupku❤

Selasa, 2 Mac 2010

Tidak ada pelajar BODOH!


Asalamualaikum & salam sejahtera.

Ya, ya ya. Tidak ada pelajar yang bodoh. Saya mahu menegaskan di sini bahawa semua pelajar sekiranya diberi rangsangan yang betul, boleh berjaya. Pengecualian hanya dibuat kepada 2 kes berikut:-

1. Seseorang yang mengalami masalah kecacatan mental,justeru tidak dapat berfikir seperti biasa.

2. Pelajar yang butu huruf. Apabila dia tidak boleh membaca dan menulis, dia masih boleh memahami sebahagian daripada apa yang diajar di dalam kelas, tetapi dia terhalang daripada menduduki peperiksaan seperti pelajar lain.

Sekadar berkongsi..salam

Terima Kasih Anda Selesai Membaca n3 Ini

4 Pesona Kata Hati Mereka:

NAJ HEBAT berkata...

BETUL- betul..
x de yg bodoh.. tp kalau ade pon sbb dia pemalas..

etuza berkata...

Salam
.
Wah hebat betul ni nama ya. Naj hebat..betul tu, inilah penyakit anak2 murid, sikap malas. Malas tapi budak tu pandai membaca dan menulis kira masih boleh Naj...memang tiadalah yang bodoh.So tak boleh lah suka2 cakap bodoh..tukarlah gelaran itu, tidak mengaibkan sangat. Tq naj..

etuza berkata...

Choy..n3 hasil pembacaan saya pada satu buku motivasi karya Syukri. Saya terkejut bahasa anak2 di desa saya, selalulah saya dengar gelaran ini. Anak2 saya terjankit dah!, bila gaduh ada anak saya cakap macam itu. Sakit telinga dengar..kata orang 40 kali gelar "bodoh" jadilah doa yang buruk ni. Harap jauhi perkataan ini.

aiman berkata...

pada saya kalau semasa pelajar tu di alam sekolah rendah..kita tidak boleh persalahkan bahawa murid itu malas, sebab memang fitrah mereka suka bermain.sepatutnya corak pendidikan juga perlu sesuai..bukannya mengadap buku je..kita harus faham keadaan psikologi pelajar sebelum mengajar